هواپیماهای قطری از آسمان ایران عبور می‌کنند

  • توسط
  • خرداد ۲۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می گوید: شرکت هواپیمایی قطر برای پرواز به نقاط مختلف جهان پس از ورود به فضای ترافیکی ایران ادامه مسیر به مقاصد خود می دهد.

«علی عابدزاده» افزود: هم اکنون فضای ایران به نقطه تعادل در منطقه تبدیل شده و هر زمان که مشکلی در فضای منطقه به وجود آمده است، صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران با ارائه سرویس های هوایی مناسب در حل آن پیشقدم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران اظهار داشت: زمانی که برای امنیت پروازهای هوایی در آسمان افغانستان، عراق و اوکراین مشکلاتی به وجود آمد ایران اجازه نداد پروازهای عبوری در منطقه با وقفه مواجه شود و هم اکنون بیشتر پروازهای قطری از آسمان ایران برای عبور استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا، با قطع رابطه کشورهای عربستان، امارات، بحرین، مصر با قطر شرکت هواپیمایی قطر ایرویز مجبور شد، بسیاری از پروازهای بین المللی خود را به کشورهای آسیایی، اروپا و امریکا با عبور از فضای ایران انجام دهد و هم اکنون تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران روزانه به بیش از یک هزار و ۱۰۰ پرواز افزایش یافته است.
سه روز پیش اکبر البکر مدیر اجرایی قطر ایرویز در گفت و گو با شبکه الجزیره اعلام کرده بود، هواپیمایی قطر دوستانی مانند ایران، ترکیه و عمان در منطقه دارد که پروازهایش را از آسمان این کشورها انجام می دهد.
البکر گفته است که پس از بسته شدن مسیر هوایی عربستان سعودی، امارات و بحرین به روی هواپیماهای قطر، در حال حاضر بسیاری از پروازهای این شرکت هواپیمایی از آسمان ایران استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه اقدام کشورهایی که حریم هوایی را به روی هواپیماهای قطری بسته اند، اقدامی غیرقانونی است، گفت: قطر بسیار انعطاف پذیر است و ما به شکل بسیار موفقیت آمیز توانستیم این بحران را کنترل کنیم تا فعالیت معمول شرکت هوایی قطر ایرویز ادامه یابد.

قبلی «
بعدی »