میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌اید

  • توسط
  • خرداد ۲۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است
همه این میوه‌ها گونه‌های نادر بوده که ویژگی‌هایی جالب و البته طعم‌هایی جدید و گوناگون دارند. برخی از این میوه‌ها شباهتی به میوه‌های مرسوم ندارند اما خوشمزه هستند. حتی شاید ظاهری عجیب و اسمی عجیب‌تر داشته باشند. البته اکثر این میوه‌ها محبوب و پرطرفدار هستند.
آکیبیا:
در کشور چین، آکیبیا به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای تقویت باروری شناخته شده است.‌‌ آکبیا (Akebia) در اصل میوه‌ای وحشی است که اکنون به‌صورت تجاری کشت و تولید شده و در فروشگاه‌ها نیز موجود است. این گیاه بومی کشورهای ژاپن و کره است و گل‌هایی با عطر شکلات دارد؛‌‌به همین دلیل نام دیگر آن میوه‌ی درخت شکلات است.

میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌اید

 البته خود میوه طعم شکلات ندارد. بسته به گونه و تیپ گیاه، شکل، اندازه و رنگ این میوه متغیر است.‌‌ البته ظاهر معمول این میوه، استوانه‌ای یا دوک مانند است. آکیبیا به رنگ‌های سبز روشن، قهوه‌ای یا مایل به ارغوانی دیده می‌شود. قسمت قابل‌مصرف این میوه، گوشتی ژلاتینی است که دانه‌هایی ریز دارد و البته جدا کردن این دانه‌ها دشوار است. آکبیا هنگامی‌که برسد شکافته می‌شود و گوشت شفاف آن بیرون می‌زند که هنگام مصرف به همراه موز، میوه گل ساعتی و یا آب نارگیل آن را شیرین می‌کنند.‌‌
میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌اید
بائل_سیب چوبی‌‌:
رسیدن میوه‌ بائل روی درخت تقریبا یک سال زمان می‌برد! بائل یا سیب چوبی روی درختی به نام بکرایی (Aegle marmelos) رشد می‌کند که بومی کشور هند و بنگلادش است.‌‌ این درخت به دلایل مذهبی و همچنین پزشکی بسیار ارزشمند است. سیب چوبی ظاهری گرد دارد و بسیار شبیه گریپ ‌فروت است؛ همچنین پوسته‌ آن سخت و به رنگ سبز مایل به زرد و قهوه‌ای است.برای خارج کردن گوشته‌ نارنجی‌رنگ آن باید پوسته را شکست. در برخی از میوه‌ها این گوشته تلخ است. گفته می‌شود که این میوه در درمان مشکلاتی از قبیل اسهال، زخم، یبوست، مشکلات تنفسی، کمبود ویتامین سی مفید است. نام‌های دیگر بائل میوه سنگی یا سیب طلایی است.
سیب آکی
 آکی به دلیل ظاهر و شکل عجیب‌وغریبی که دارد و شبیه مغز انسان است، مغز گیاهی نامیده می‌شود. بعضی میوه‌ها به دلیل ظاهر عجیب و منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شوند.‌‌ آکی مثالی معروف از چنین میوه‌هایی است که هیچ سنخیتی با میوه‌های عادی ندارد.
میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌اید
این میوه متعلق به درختی از خانواده‌ سرخالوها و چشالوها است.‌‌ این میوه بومی‎ِ غرب آفریقا است و میوه‌ ملی جامائیکا به شمار می‌آید، کشوری که مصرف این میوه در آنجا بسیار رایج است. میوه‌ کاملا رسیده آکی پنج تا ده سانتیمتر طول دارد.‌‌ میوه‌ نارس سبزرنگ است که پس از رسیدن به رنگ قرمز بیرون‌‌ زده و شکافته می‌شود که در این صورت آریل‌های کرمی رنگ آن دیده می‌شوند. روی هر آریل دانه‌ای سیاه‌رنگ قرار گرفته است.
همین آریل‌ها قسمت خوردنی میوه هستند .‌‌خوردن میوه‌ خام یا نیمه‌ پز آکی به دلیل داشتن ماده‌ سمی به نام هیپوگلیسین سبب حالت تهوع و بالا آوردن در افراد می‌شود.
تمشک شمالی _ کلاودبری‌‌
 تمشک شمالی فقط باید پای درخت خورده شود! درختچه تمشک شمالی یک گیاه وحشی دیگر است که میوه‌ای بسیار مشهور به نام کلاودبری یا همان تمشک شمالی دارد.‌‌ این گیاه بومی قطب شمال و مناطق قطبی بوده و بسیار به خانواده تمشک و توت فرنگی نزدیک است. این تمشک‌های زرد طلایی و کهربایی‌رنگ، نرم و آبدار هستند. تمشک شمالی منبعی غنی از ویتامین سی است.
میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌اید
اندازه‎ این میوه برابر با تمشک است. این گیاه کشت تجاری ندارد و فقط میوه‌های وحشی دستچین شده از کوهستان در فروشگاه‌ها یافت می‌شود؛ به همین دلیل به شدت گرانقیمت است.‌‌چیدن تمشک شمالی منبع درآمدی برای افراد محلی به حساب می‌آید.
افزایش تقاضا برای این میوه موجب چیدن بیش از حد آن و در نتیجه سبب وضع قوانینی در مناطق مختلف به منظور منع چیدن این میوه شده است.
میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌ایدپپینو دولچه‌‌:
 پپینو کلمه‌ای اسپانیایی به معنای خیار است، این میوه به نام پپینو انگلیسی یا ملون گلابی نیز شناخته می‌شود. پپینو دلچه  میوه‌ای متعلق به بوته‌ی سولانوم ماریکاتوم است که به خانواده‌ بادنجانیان تعلق دارد؛‌‌
بنابراین پپینو دلچه از خانواده‌ گوجه‌ها و ‎بادمجان‌ها است. همچنین با نام پپینو ملون یا ملون گلابی نیز شناخته می‌شود و طعمی شبیه خیار، خربزه و طالبی دارد. اندازه، شکل و رنگ این میوه با توجه به تیپ‌های مختلف کشت متغیر است.
پپینو معمولا به رنگ زرد روشن (یا سبز مایل به زرد) با رگه‌های تیره دیده می‌شود. این میوه ممکن است ظاهری بیضی‌شکل داشته باشند. گوشت زردرنگ پپینو شیرین و آبدار است و دانه‌هایی ریز و قابل‌خوردن دارد. میوه‌ رسیده به‌صورت تازه قابل‌مصرف است.
کوپوآکو:
 کوپوآکو درختی بومی آمریکای جنوبی است. میوه‌این درخت نیز با همین نام شناخته می‌شود. کوپوآکو ظاهری بیضی‌شکل و وزنی حدود یک تا دو کیلوگرم دارد.
 این میوه‌ قهوه‌ای‌رنگ تا حدود ۲۵ سانتی‌متر طول دارد. پوسته‌ بیرونی این میوه سخت است و گوشت داخل آن سفید‌رنگ و معطر است.
 معمولا عطر این میوه ترکیبی از شکلات، آناناس، موز و گلابی توصیف می‌شود. میوه‌ کوپوآکو بسیار مغذی و عالی است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این درخت به صورت تجاری کشت می‌شود و میوه‌ آن نیز برای تهیه محصولات غذایی مختلفی کاربرد دارد. کوپوآکو، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بیماری جلوگیری می‌کند.
میوه‌های عجیبی که تاکنون ندیده‌اید
قبلی «
بعدی »