دادستان بوشهر مطرح کرد: جزییات تازه از بازداشت‌ها در گمرک بوشهر/ رشوه ۱۴ میلیاردی از صاحبان کالا

  • توسط
  • اردیبهشت ۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : اواخر سال گذشته پای دستگاههای نظارتی به گمرک بوشهر باز و برخی مسئولان ارشد این مجموعه اقتصادی بازداشت شدند.

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس؛ گمرک بوشهر که در پی پرونده برداشت های غیرقانونی بین سال های ۸۹ تا ۹۲ موجی از بی اعتمادی را در افکار عمومی خصوصا مسئولان مرکزنشین شکل داده و هنوز به طور کامل از آثار این اتفاق خارج نشده، حالا دوباره گرفتار پرونده دیگری گردید.

در این بین، «کرباسیان» رییس کل گمرک ایران نیز که طی ۴ سال مسئولیتش حاضر به حتی یک سفر به استان بوشهر نشده و برخی آن را ناشی از نگاه سنگین وی به گمرکات این استان می دانند، پس از اتفاقات جدید هنوز تصمیمی درباره انتصاب ناظر جدیدی برای گمرکات استان نگرفته تا عملا یکی از اصلی ترین بخش های اقتصادی استان از نظر مدیریتی در سردرگمی به سر می برد.

در تازه ترین خبر، امروز دادستان بوشهر به عنوان اولین مقام مسئولی است که توضیحاتی درباره پرونده گمرک بوشهر داده است.

علی حسن پور گفت: در راستای مبازره با مفاسد اقتصادی پس از وصول گزارشی از یکی از مراجع نظارتی به عنوان ضابط قوه قضائیه مبنی بر اخذ رشوه توسط تعدادی از کارکنان گمرک بوشهر از ترخیص‌کاران و صاحبان کالا، موضوع به یکی از بازپرسان این دادسرا ارجاع و دستورات لازم جهت بررسی موضوع صادر شد.

این مقام قضایی که با خبرگزاری میزان گفتگو کرده، ادامه داد: پس از انجام تحقیقات لازم ۷ نفر از کارشناسان و اشخاص ذی سمت تحت تعقیب قرار گرفتند که پس از تفهیم اتهام به هر کدام دایر بر اخذ مبالغی بین ۳۵۴ میلیون تا ۱۴ میلیارد ریال، قرار بازداشت موقت درخصوص آنان صادر شد و جهت انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر قرار گرفتند.

حسن پور اضافه کرد: پس از تکمیل تحقیقات تعدادی از آنان با صدور قرار وثیقه آزاد و تعدادی در بازداشت به سر می‌برند.

وی همچنین گفت: رسیدگی در این زمینه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »