مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری: طرح شهر آبی در بوشهر و گناوه اجرا می‌شود

  • توسط
  • اردیبهشت ۴, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر از تدوین سند توسعه اجتماعی استان بوشهر خبر داد و گفت: طرح شهر آبی از پنجم تا هفتم اردیبهشت (سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری) در فاز نخست در بوشهر و گناوه برگزار خواهد شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ عباس برزگرزاده در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طرح شهر آبی در راستای کاهش آسیب اجتماعی و ذیل طرح نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دوره زمانی چهار ماهه برگزار می‌شود، عنوان کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، گسترش اخلاق و کرامت انسانی و حقوق شهروندی از جمله برنامه‌های طرح نشاط اجتماعی است.

جزییات طرح شهر آبی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: از جمله برنامه‌های این طرح می‌توان به تئاترهای خیابانی، نمایشگاه عکس، فیلم‌های کوتاه، کارگاه نقاشی، بازی‌های بومی و محلی و موسیقی سنتی اشاره کرد.

به گفته وی، این طرح در شهر بوشهر در پارک شورا و در گناوه در فاز ۳ پارک خور از ساعت ۲۰ تا ۲۳ روزهای یادشده برگزار می شود.

برزگرزاده با بیان اینکه هدف این طرح اجتماعی کردن آسیب های اجتماعی بجای طرح آن در کنفرانس و سالن های دربسته است، افزود: در اجرای این برنامه ۹ دستگاه اجرایی از جمله بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی کودکان، هلال احمر، نیروی انتظامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی با دفتر امور اجتماعی استانداری همکاری دارند.

وی، سمن‌ها را به عنوان بازوان اصلی اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت و تاکیدات ویژه دولت تدبیر و امید به فعالیت اجتماعی سمن‌ها در اکثر برنامه‌ها فعالیت دارند که در این طرح نیز ۱۱ سمن با دفتر امور اجتماعی استانداری همکاری خواهند داشت.

تدوین سند توسعه اجتماعی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر از تدوین سند توسعه اجتماعی در استان خبر داد و  گفت: هر یک از دستگاه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی آمارهای مختلف ارائه می کنند و برنامه‌ها به موازات یکدیگر برگزار می شود، اما با تدوین این سند هر دستگاه برنامه‌هایش را بر اساس این سند اجرا خواهد کرد.

برزگرزاده خاطرنشان کرد: پایش آماری آسیب‌های اجتماعی در استان به صورت ماهیانه بررسی و توسط کارشناسان برنامه‌ریزی خواهد شد.

جامعه نیازمند شادی های جمعی است
عباس برزگرزاده با بیان اینکه وزارت کشور آسیب های اصلی را شامل طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی تقسیم بندی کرده، افزود: باید جامعه را از افسردگی به سمت نشاط و شادی سوق دهیم چرا که فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای حالت روحی مردم باشد.وی گفت: همچنین برخی ملاحظات استانی به دلیل وجود صنایع در برخی از شهرهای استان وجود دارد که موجب آسیب می‌شود که باید نیاز هر شهر برنامه‌های ویژه‌ای تدوین شود. مثل احساس تبعیض در اشتغال بومیان، آلودگی این صنایع و آسیب های اجتماعی مرتبط بر آن.

افزایش اعتماد عمومی در جامعه
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مقوله سرمایه اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: اکنون اعتماد عمومی در جامعه نسبت به هشت سال دولت گذشته افزایش پیدا کرده است و یکی از تبلورهای این موضوع، افزایش همکاری مردم با دستگاههای دولتی است.

برزگرزاده ادامه داد: حضور سازمان های مردم نهاد نشانه بهبود تدریجی اعتماد عمومی است، طوری که سال ۹۲ تعداد سمن های فعال استان ۱۶ مورد بود که امروز به ۱۴۰ سمن رسیده است. از این رو جامعه از حالت از هم گسیختگی که در دولت گذشته وجود داشت در حال بهبود تدریجی است.

قبلی «
بعدی »