گوجه گران تر شد؛ وضعیت قرمز برای گوجه فرنگی در بوشهر

  • توسط
  • فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز در حالی که با پایان یافتن تعطیلات نوروز مردم منتظر کاهش قیمت گوجه فرنگی بودند اما نه تنها نرخ این محصول در بازار کاهش نیافت بلکه روز شنبه، ۱۹ فروردین ۹۶ با جهشی قابل ملاحظه به کیلویی ۵۵۰۰ تومان رسید.

مشخص نیست دلیل افزایش ناگهانی قیمت گوجه فرنگی در بوشهر چه بوده است اما مردم کمتر به یاد دارند در این فصل قیمت این محصول تا این میزان گران شود.

اگرچه بسیاری از مسئولین دولتی از کاهش نرخ تورم سخن به میان می آورند اما افزایش قیمت بسیاری از محصولات کشاورزی به ویژه میوه و تره بار بیانگر جهش نرخ تورم است به طوری که دست خانواده های کم درآمد جامعه از رسیدن به بسیاری از این محصولات کوتاه مانده است.

به بیان دیگر اگرچه تا دیروز مردم با گرانی قیمت گوشت و مرغ و ماهی و دیگر محصولات به سراغ گوجه فرنگی و خیار و سیب زمینی و دیگر محصولات ارزان تر می رفتند اما قیمت این روزهای گوجه فرنگی و خیار تا جایی پیش رفته که خانواده های کم درآمد از تهیه آن ها ناتوان مانده اند.

این در حالیست که در پاییز و زمستان گذشته قیمت گوجه فرنگی در بوشهر به پایین ترین میزان خود رسیده بود و بسیاری از کشاورزان به دلیل هزینه های بالای برداشت، محصولات خود را در مزرعه ها رها کرده و برخی از آن ها نیز گوجه فرنگی را به دام ها سپردند.

اکنون این پرسش در اذهان جامعه پیش می آید که چرا مسئولین در آن زمان با آینده نگری برنامه ای برای نوروز و روزهای پس از تعطیلات عید تدوین نکرده اند تا هم کشاورزان و هم مصرف کنندگان دچار دردسر و گرفتاری نشوند؟

 

منبع : سوک

قبلی «
بعدی »