جریمه نقدی شرکت چینی برای نقض تحریم‌های ایران

  • توسط
  • اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

وزارت دادگستری آمریکا شرکت «زد تی‌ ای» از شرکت‌های بزرگ مخابراتی چین را با ادعای زیرپاگذاشتن تحریم‌های کاخ سفید علیه ایران در سال های گذشته به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرد، اما شرکت چینی تاکید دارد روابطش با ایران کاملا قانونی و مطابق مقررات بین المللی بوده است.

به گزارش ایرنا، شرکت چینی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این ادعا به تازگی توسط این وزارتخانه به مسئولان این شرکت اعلام شده است.
پرونده این شرکت که به خاطر نقض ادعایی تحریم های آمریکا از سال ۹۱ به جریان افتاده بود، پس از مدتی مختومه اعلام شد اما وزارت دادگستری آمریکا بار دیگر این ادعا را مطرح کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده که شرکت «زد تی ای» بزرگترین شرکت سهامی مخابراتی چین اتهامات خود را پذیرفته اما مسئولان این شرکت پیشتر با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر همکاری با ایران، این روابط را کاملا قانونی و مطابق با مقررات بین المللی اعلام کرد.
«زد تی ای» همچنین اعلام کرده بود، همکاری این شرکت با ۱۴۰ کشور و منطقه جهان بر اساس مقررات بین المللی است و در معاملات هیچ تخطی صورت نگرفته است.
این بیانیه خاطرنشان می کرد: برخلاف آنچه غربی ها قصد دارند به جامعه جهانی القا کنند، تجهیزات فروخته شده به جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات فنی شبکه و مخابرات و براساس استانداردهای جهانی بوده است.
وزارت خزانه داری آمریکا اوایل مهر ماه سال جاری نیز از تحریم شرکت صنعتی «داندونگ هونگ شیونگ» چین خبر داد و اعلام کرد که این شرکت مظنون به همکاری با کره شمالی در زمینه توسعه برنامه تسلیحاتی اتمی این کشور است.

این اتهام واکنش شدید پکن را در پی داشت و چین اعلام کرد، تحت هیچ عنوان به فرد، سازمان یا کشوری اجازه دخالت در امور داخلی و تشریفات تجاری خود را نمی دهد و اینگونه دخالت ها را نقض قوانین بین المللی می داند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
قبلی «
بعدی »