داماد یهودی ترامپ به کاخ سفید راه یافت

  • توسط
  • بهمن ۳, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری فارس: وزارت دادگستری آمریکا پس از یک هفته بررسی و بحث در خصوص امکان انتصاب داماد «دونالد ترامپ» به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید، بالاخره به نفع خانواده ترامپ رأی داد.

ترامپ پیش از مراسم تحلیف و در روزهای انتخاب یارانش در دولت، گفته بود که می‌خواهد «جیرد کوشنر» دامادش را به عنوان مشاور ارشد منصوب کند؛ مخالفان اما می‌گفتند که این مخالف قانون ضدانتصاب خویشاوندان رئیس‌جمهور به سمت‌های دولتی است.

حالا رویترز می‌گوید  وزارت دادگستری اینگونه نتیجه‌گیری کرده که مشاغل داخلی کاخ‌سفید، از قانون فدرال منع بکارگیری خویشاوندان رئیس‌جمهور در رأس نهادهای فدرال، مستثنی است.

جیرد ۳۵ ساله، همسر «ایوانکا ترامپ» و یکی از حلقه‌های محکم ارتباط دولت ترامپ با اسرائیل و یهودیان ارتدوکس آمریکاست؛ رویه قبول ایوانکا به عنوان یک یهودی و صدور مجوز مذهبی ازدواج وی با جیرد، ۲ سال بطول انجامید.

«چارلز کوشنر» پدر جیرد که می‌گفت پدرش از بازماندگان هلوکاست است، در سال ۲۰۰۴ به اتهام کمک مالی اعلام‌نشده به ستاد انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» به ۲ سال حبس محکوم شد.

جیرد در اولین روزی که ترامپ به عنوان پیروز انتخابات در کاخ سفید با «باراک اوباما»رئیس‌جمهور وقت دیدار خصوص داشت. این مسئله از دید رسانه‌ها مخفی نماند و عزم وی برای نقش‌آفرینی در دولت پدر همسرش را تا حدودی آشکار ساخت.

قبلی «
بعدی »