رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان: بوشهر فاقد بالگرد در شب/ امکان پرواز در عسلویه نداریم

  • توسط
  • دی ۲۳, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : اورژانس هوایی بوشهر ۲۸ ماموریت تاکنون انجام داده است، این در حالی که فقط روزها امکان پرواز دارد.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه از آخراسفند ۹۳ اورژانس هوایی در استان راه‌اندازی شده گفت: تاکنون ۲۹ بیمار به این وسیله جابه‌جا شده‌اند.

دکتر عبدالرحیم دادجو در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: این ماموریت‌ها در مسیرهای جزیره خارگ- بوشهر، بوشهر- گناوه و کنگان – بوشهر انجام گرفته است.

وی ادامه داد: بالگردی که اکنون در اختیار داریم امکان پرواز در شب را ندارد و از نیم ساعت پس از طلوع آفتاب تا نیم ساعت پیش از غروب، می‌تواند پرواز کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تصریح کرد: این بالگرد فعلا تا کنگان می‌تواند پرواز کند اما به دنبال این هستیم که اجازه پرواز تا عسلویه را بدهند.

دادجو گفت: به تازگی دوره آموزشی امداد هوایی را به مدت دو روز با همکاری استادان هوا دریای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش برای همکاران برگزار کردیم تا درباره نکات ایمنی نزدیک شدن به بالگرد، حمل و انتقال صحیح مصدوم، جایگزینی صحیح  افراد با توجه به ظرفیت بالگرد، تجهیزات و امکانات امدادی بالگرد و نحوه استفاده از تجهیزات کمکی نظیر قایق اضطراری نجات آموزش ببینند.

بالگردی که مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر به عنوان اورژانس هوایی از آن استفاده می‌کند، متعلق به هوا دریای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش است

قبلی «
بعدی »