رویترز: ایران از زورآزمایی بر سر تمدید «قانون تحریم‌های ایران» خودداری کرد

  • توسط
  • دی ۲۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رویترز با استناد به اظهارات دیپلمات‌های ارشد ایرانی و روسی بعد از ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام مدعی شده تهران تصمیم گرفته مجادلات بر سر اقدام آمریکا در تمدید «قانون تحریم‌های ایران» را تشدید نکند.

این خبرگزاری انگلیسی مدعی شده ایران به قصد جلوگیری از اخلال در برجام در ششمین نشست کمیسیون مشترک که سه‌شنبه در وین برگزار شد، از زورآزمایی بر سر اقدام آمریکا خودداری کرده است.

عراقچی در جمع خبرنگاران گفت: «ایران نگرانی‌هایش در خصوص اینکه تمدید قانون تحریم‌های ایران وضع مجدد تحریم است را بیان کرد. فکر می‌کنم کمیسیون مشترک نگرانی‌های ایران را خیلی جدی گرفت.»

با وجود این، به نوشته رویترز، آقای عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا ایران از این نشست برای انتقال نگرانی‌هایش به کمیسیون حل اختلافات برجام استفاده کرده گفت: «خیر.»

«ولادیمیر وورونکوف»، سرپرست هیئت روسیه در کمیسیون مشترک برجام هم در این مورد گفت: «قانون تحریم های ایران، قانون مطلوبی نیست، اما اتفاقی است که افتاده است. رویکرد مشترک همه کشورها این بود که همه اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه به اجرای برجام انجام شود.»

 

قبلی «
بعدی »