دست آوردهای سفر معاون رئیس جمهور به استان بوشهر/ بودجه استان بوشهر از زبان نوبخت

  • توسط
  • دی ۱۸, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در شورای برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به طرحهای ملی استان بوشهر گفت: در این استان ۲۲ طرح ملی در پیوست شماره یک وجود دارد که یک بخش آن مربوط به سرمایه گذاری دولت است.

82375965-71304597
به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از بیرمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآورشد: امسال برای این طرحها یکهزار و ۷۰۱میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال تصویب شده است که تاکنون یکهزار و ۷۰۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تخصیص یافته که بیش از ۱۰۰ درصد است.
وی گفت: برای این طرحهای ملی در لایحه بودجه سال آینده، ۲ هزارو ۸۰۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که نسبت به سال جاری ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.
نوبخت اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان بوشهر در سال جاری سه هزارو ۵۷۰ میلیارد ریال است که این اعتبار برای سال آینده با افزایش ۱۷ درصدی به چهار هزارو ۱۷۷ میلیارد ریال می رسد.
وی گفت: اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز استان بوشهر امسال، دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است که برای سال آینده این میزان با ۲۶ درصد رشد به سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره طرح راه آهن بوشهر اظهار کرد: راه آهن بوشهر- شیراز از جمله طرحهایی است که نیازمند اصلاح و تطویل مسیر از در حدود ۳۰۰ کیلومتر به ۴۷۰ کیلومتر است.
نوبخت ادامه داد: در این ارتباط نیازمند کمیسیون ماده ۲۱۵ در سازمان برنامه و بودجه است که براین اساس قرار است ۸۵ درصد اعتبار این طرح از طریق فاینانس و ۱۵ درصد را دولت تامین کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به حضور در شرکت صنعتی دریایی (صدرا) در بوشهر بیان کرد: باتوجه به اینکه در کمتر از یکسال جذب نیروی انسانی و اشتغال شرکت صدرا از حدود ۵۰۰ نفر به بالای دو هزار و ۵۰۰ نفر رسید این امکان وجود دارد که با توجه به ظرفیت خالی این شرکت تا ۱۰ هزار نفر دیگر جذب آن شود.
وی تاکید کرد: در این ارتباط مقرر شد جلسه ای هفته آینده در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و نسبت به افزایش ظرفیت کاری این شرکت و گرفتن سفارش هایی اقدام شود.
نوبخت، با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات به آنها را از جمله مصوبات سفر امروزش به استان بوشهر است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: تلاش می شود در برنامه ریزی های صورت گرفته با حضور نماینده ارشد دولت در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به حل مشکلات این واحدها تصمیم گیری شود.
وی در باره طرح اصلاح آبیاری نخیلات دشتستان اظهار کرد: این طرح ۱۰ ساله با ۱۶ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری است که منجر به افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان، مرغوبیت محصول، صرفه جویی در آب و فراهم کردن ۲۱هزار فرصت شغلی است.
نوبخت، در مورد ساخت اسکله بندر دلوار بیان کرد: در کنار اسکله محمد عامری اسکله دلوار بعنوان یک اسکله صیادی تکمیل می شود.
وی اضافه کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار توافق شده، قرار است تا پیش از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
نوبخت بیان کرد: همچنین تکمیل اعتبار خروجی دوم بوشهر که از مصوبات سفر دولت به این استان بوشهر است، در دستور کار قرار دارد.
وی در باره تامین آب استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر برای این بخش طرحهای بلند مدتی داشت اما برای کوتاه مدت نیازمند اعتبارات ویژه ۳۰۰ میلیارد ریالی است که باید تامین و پرداخت شود تا در تابستان آینده مشکلی در این استان در زمینه کمبود آب وجود نداشته باشد.
نوبخت با بیان اینکه هدف مسئولان و مدیران توسعه و پیشرفت استان بوشهر است، افزود: توافق شده دو ماه آینده در اسفند ماه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوشهر و شورای برنامه ریزی این استان برای پیگیری مصوبات سفر امروز و ارائه گزارش ملموس به مردم تشکیل شود.

قبلی «
بعدی »