۷۰ درصد زعفران های بازار تقلبی بوده است

  • توسط
  • آذر ۱۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری ایسنا: علیرضا جمشیدی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با موضوع بررسی دستورالعمل نوروز ۹۶ در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، گفت: این جلسه از جلسات نادری است که در تمام طول سال با همت آقای رحمانی موحد، معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شکل می‌گیرد و قابل تقدیر است و به همین دلیل است که در ایام نوروز بیشترین خدمت را به مردم عزیزمان می دهیم.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف تفکیکی بین تخلف و جرم وجود دارد گفت: در کشور ما هم جرم توسط قوه قضاییه رسیدگی می‌شود و بخش تخلف را دولت رسیدگی می‌کند و سازمان تعزیرات به دلیل اینکه نوع رسیدگی‌اش باید متفاوت باشد، باید با سرعت به تخلفات رسیدگی کند و نکته دیگر اینکه رسیدگی‌اش باید از نوع فعال باشد، نه منفعل.

وی افزود: از آنجایی که دولت نیاز دارد به اعمال حاکمیت، باید در قالب تخلف‌انگاری بیاید نه در قالب جرم تا بتواند آن را مدیریت کند. وقتی توریستی در یک مدت به مکان مذهبی می‌رود، ممکن است به او اجحاف شود و اگر ما در چند روزی که توریست در مکان مقدس است بتوانیم رسیدگی‌های لازم را داشته باشیم، کار مهمی انجام داده‌ایم.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از زعفران‌هایی که در بازار از هفت هزار نمونه جمع‌آوری شده تقلبی بوده، آن هم با رنگ‌های مصنوعی که اغلب سرطان‌زا است و باید به سرعت به آن رسیدگی کنیم و باید شعبات‌مان را در این زمینه فعال کنیم؛ لذا عنصر سرعت و رسیدگی توام با دادرسی منصفانه بسیار مهم است.

جمشیدی تصریح کرد: ما باید بتوانیم سامانه‌ای را که سازمان تعزیرات مایل است با هزینه خودش متولی آن باشد، در مراکزی که مهم است و به مشکلات مردم باید رسیدگی شود ایجاد کنیم؛ در مورد هر نقطه‌ای که ضرورت دارد و هدف ماست آن را انجام دهیم.

جمشیدی ادامه داد: ما ایام نوروز در همه بخش‌ها ورود جدی داریم، ولی ایام اربعین هم هست و می‌توانیم در ایام ۲۸ صفر و اربعین تمهیداتی را داشته باشیم؛ به عنوان مثال درباره بلیط‌های مردم برای سفرهای زیارتی البته ما کاری را که باید می‌کردیم، نتوانستیم انجام دهیم؛ ولی ایام مذهبی را هم می‌توانیم به عنوان اولویت در دستور کارمان قرار دهیم.

وی در پایان گفت: در سازمان تعزیرات معاونت پیشگیری را تعریف کردیم که برای این اقدامات فعال است و این معاونت در صورت برخورد با تخلف باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشد. امسال هم در ایام نوروز نزدیک ۳۰ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی داشتیم، البته همه این بازرسی‌ها تخلف نبوده و منوط به تشکیل پرونده نشده و ما در این زمینه رشد ۱۳۹ درصدی را داشتیم و در این رابطه گشت‌هایمان در همه بخش‌ها به تناسب شرکت می‌کنند؛ لذا ما در سازمان تعزیرات برخلاف سایر دستگاه‌ها خودمان به سمت کشف تخلف و برخورد با متخلف می‌رویم.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر با موضوع بررسی دستورالعمل نوروز ۹۶ با حضور دکتر احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علیرضا جمشیدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد که در این نشست سایر اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز حضور داشتند.

قبلی «
بعدی »