برخورد دو هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره)

  • توسط
  • مهر ۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول: ایرباس ۳۱۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ایرباس ۳۴۰ هواپیمایی ماهان ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر برخورد کردند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این اتفاق گفت : صبح امروز هواپیماهای ایرباس ماهان ایر و ایران ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) با یکدیگر برخورد کردند.

وی گفت : علت وقوع این اتفاق توسط کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است ، اما بررسی های اولیه حکایت از عدم دقت هندلرها (نیروهای زمینی) برای جابجایی این دو هواپیما دارد.

هندلرها عامل برخورد دو هواپیما به یکدیگر

خبرگزاری ایسنا: صبح امروز دو هواپیمای ایرباس شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) بر روی زمین به یکدیگر برخورد کردند که این موضوع منجر به خسارت خوردن به هر دو هواپیما شد، موضوعی که تحقیقات اولیه سازمان هواپیمایی کشوری نشان از آن دارد که اشتباه هندلرها عامل اصلی آن بوده است.

رضا جعفرزاده – مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی درباره‌ی این حادثه اعلام کرد: حوالی ساعت ۶:۴۵ صبح امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) در حین جابه‌جایی هواپیماها دو فروند از هواپیماهای شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان به یکدیگر برخورد کردند. پس از آنکه در محل حادثه اقدامات اولیه صورت گرفت تیم‌های بررسی کارشناسی نیز درباره علت یا علل برخورد این دو هواپیما کار خود را آغاز کردند که نتایج بررسی‌های آنها در دو بخش اولیه و  قطعی نهایی می‌شود.

به گفته وی بررسی‌های ابتدایی تیم‌های کارشناسی نشان از آن دارد که اشتباه در عملکرد هندلرها عامل اصلی این اتفاق بوده که منجر به خسارت‌ خوردن این دو هواپیما شده است. البته برای اظهارنظر دقیق و قطعی در این زمینه باید منتظر نهایی شدن بررسی‌های این تیم‌های کارشناسی باقی‌ ماند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان هواپیمایی درباره‌ وضعیت جابه‌جایی مسافران این دو ایرلاین پس از حادثه صبح امروز نیز، اظهار کرد: خوشبختانه در جریان این حادثه هیچ یک از افراد صدمه ندیدند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت نیاز به پرواز این هواپیماها قطعا هواپیماهای جایگزین از سوی این شرکت‌ها به مسافران ارائه خواهد شد تا برنامه‌های پروازی فرودگاه نیز بهم نریزد.

قبلی «
بعدی »