لنگر «رافائل» به شهر بوشهر اهدا شد

  • توسط
  • شهریور ۳۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : اوایل شهریورماه انتشار تصاویر برخی تجهیزات کشتی تاریخی رافائل در فضای مجازی که در حال حمل به اسقاطی های آهن در جاده نیروگاه اتمی بوشهر بود، بازتاب زیادی در فضای عمومی جامعه داشت.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ افکار عمومی که درباره نحوه مالکیت پروانه و لنگر این کشتی به یک فرد علامت سوال های جدی داشت، خواستار تمهیداتی جهت نگه داشت آن در بوشهر شد، چرا که خاطره جمعی اهالی بندر است.

در شرایطی که گفته می شود قول و قرارهای اولیه مسئولان استانداری با مالک این تجهیزات برای نگه داشتن پروانه «رافائل» به نتیجه نرسیده، سخنگوی شورای شهر بوشهر خبر داد: شهرداری توانسته لنگر این کشتی را در قالب هبه دریافت نماید.

علیرضا آماره در حاشیه نشست شورای شهر بوشهر با بیان اینکه  رافائل به عنوان کشتی کم نظیر تفریحی در آبهای خلیج فارس به خاطره جمعی بوشهری ها مبدل شده، اظهار داشت:   با توجه به ارتباطاتی که با مالک این کشتی برقرار شد، در چند ماه اخیر مذاکراتی با او صورت گرفت و با همراهی برزگرزاده ریاست شورا و شهردار، لنگر این کشتی تاریخی به شورا و شهرداری بندر بوشهر هبه شد.

وی ادامه داد: قیمت این لنگر ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که با رایزنی صورت گرفته با کریم زاده مالک قطعات آن، به شورا و شهرداری هبه گردید و قرار است به صورت المان در یکی از پارک ها نصب می شود.

آماره ضمن تشکر از مالک این قطعات، ابراز امیدواری کرد که این اقدام انگیزه ای برای دیگر شهروندان جهت اهداء آثار و وسایل  تاریخی خود به شهر باشد.

گزارش «تیتر اول » می افزاید: حالا باید منتظر ماند و دید بخش دیگری از قطعات این کشتی که مسئولان استانداری در مذاکره با مالک قول ماندنش در شهر را دادند به چه سرنوشتی دچار می شود؟

قبلی «
بعدی »