نیمه دوم سال جهش عمرانی در گناوه رقم می‌خورد/ استیضاح نمی‌تواند آبرویی از من ببرد

  • توسط
  • شهریور ۱۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : شهردار گناوه معتقد است: به دلیل اصلاح ساختاری این شهرداری طی یکسالی که از انتخاب وی گذشته، در امور عمرانی وقفه ای ایجاد شده، ولی با پروژه هایی که در دست اجراست، شاهد جهشی در این عمران شهری گناوه خواهیم بود.

احمد طاهری در بازدید از دفتر پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» افزود: به دلیل اشکالاتی که در شهرداری عیان بود و موجب تضییع حقوق این نهاد و شهر شد، اصلاح ساختار و ضابطه مند کردن بخش ستادی شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

 

ضابطه مند کردن ساختار شهرداری در اولویت بود

وی با بیان اینکه اگر چارچوب شهرداری ضابطه مند نباشد، امکان انحراف و خطا در اقدامات دیگر آن وجود دارد، ادامه داد: قبلا این تجربه تلخ برای شهر و شهرداری رخ داده و تا امروز هزینه های مضاعفی را  تحمیل کرده است. به عنوان نمونه ۲ چهار راه اصلی شهر که درسنوات گذشته بهسازی شده ولی در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی و غیرقابل استفاده می شود، یا زمین هایی که در زمان تفکیک، گذرهای آن باید به شهرداری می رسید ولی چیزی دست شهرداری را نگرفت.

مشکل عدم صدور پروانه و کاهش درآمدهای شهرداری

طاهری با اشاره به اینکه برای همین بهبود ساختار بود که در طی یکسال گذشته بخشی از انرژی ما در عمران شهری را گرفت، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش های ما، اجرای قانون درباره عدم صدور پروانه ساخت برای زمین های بدون سند بود.

طاهری با اشاره به اینکه در گذشته برای این زمین ها پروانه صادر می شد، اما پس از حضور بنده در شهرداری، دستگاههای نظارتی به دلیل تبعات این اتفاق، به شهرداری هشدار دادند، گفت: شهر گناوه در سه پلاک تقسیم شده که دو پلاک آن دارای سابقه ثبتی نیست و امکان ثبت زمین های آن نمی باشد، یک پلاک هم دارای کاربری کشاورزی  است و عملا امکان صدور پروانه ساخت در آن برای شهرداری مهیا نیست.

شهردار گناوه با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری در پی اعمال قانون در این پلاک ها، تصریح کرد: در افکار عمومی نیز به این شکل موضوع مطرح می شد که شهردار صدور پروانه را معلق کرده، در صورتی که مشکل قانونی وجود داشت و به دلیل حساسیت دستگاههای نظارتی، ادامه رویه قبلی امکان پذیر نبود.

طاهری ادامه داد: با وجود پیگیری این مشکل از مراجع مختلف، اما مجوزی برای صدور پروانه بدون سند ثبتی به ما داده نشد و از این رو شرمنده همشهریان گردیدیم.

ضابطه مند کردن شهرداری گناوه؛ شبه عمل جراحی صعب العلاج

طاهری با بیان اینکه ضابطه مند کردن عملیات شهرداری شبه جراحی یک بیماری صب العلاج بود، گفت: آنهایی که با شرایط خاص این شهرداری آشنا هستند و بر اتفاقاتی که بر آن رفته آگاهند، می دانند ضابطه مند کردن فعالیت آن چقدر وقت و انرژی می برد و امروز نسبتا این موضوع عملی شده است.

شهردار گناوه معتقد است: از این پس شرایط فراهم شده تا با تمرکز بیشتری به پروژه های عمرانی رسیدگی کنیم.

آسفالت معابر طی چهارسال گذشته سابقه نداشت

وی با بیان اینکه نهضت آسفالت معابر خاکی در راستای پاسخگویی به یکی از مطالبات قدیمی شهروندان و زیرساخت بهداشت محیط از زمان شروع بکارش کلید خورد، گفت:  طی یکسال گذشته بخش عمده اعتبارات شهرداری به احداث و تکمیل کانال آبهای سطحی شهر اختصاص یافت، همچنین با همیاری ۲۵ درصدی شهروندان، قریب ۱۳۰ هزار متر آسفالت و ۳۰۰هزار مترزیرسازی صورت گرفت.

وی افزود: می توان با قاطعیت گفت طی ۴ سال گذشته این میزان آسفالت در گناوه سابقه نداشت و تلاش داریم با جذب منابع استانی، این مهم را در نیمه دوم سال با قوت بیشتری ادامه دهیم.

کمپینگ شهرداری تکمیل می شود

طاهری از تملک و اجرای فاز اول کمپینگ گردشگری این شهر در ۵ هکتار خبر داد و گفت: این محوطه در نوروز گذشته به بهره برداری اولیه رسید، ولی با تکمیل زیرساخت های آن شامل زمین چمن مصنوعی، پارکینگ، پیست دوچرخه سواری و زمین والیبال ساحلی، فضایی فوق العاده در اختیار شهر گردشگر پذیر گناوه قرار می دهد.

طاهری با بیان اینکه کمپینگ مذکور قبل از نوروز قابلیت بهره برداری کامل دارد، گفت: مهمترین هدف شهرداری تملک این زمین بود، چرا که برخی دستگاهها اقدامات اداری برای این موضوع را آغاز کرده بودند.

تاخیر در پل گردشگری بخاطر تامین نظر دوستداران شهر بود

وی همچنین با اشاره به کلنگ زنی پل گردشگری گناوه (خور) در هفته دولت ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۴ میلیارد تومان آغاز شده و طبق شرایط پیمان، باید تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

طاهری یکی از دلایل تاخیر در این پروژه را درخواست های دوستداران شهر برای ارتفاع بیشتر پل جهت فراهم شدن زمینه ورزش و تفریحات آبی دانست گفت: محاسبات جدید پل به تایید دفتر فنی استانداری رسید و در هفته دولت عملیات اجرایی اش آغاز شد.

به گفته طاهری، این پل، گناوه را به ساحل و دهکده گردشگری متصل و علاوه بر احیای این بخش از شهر، به المان زیبایی برای گناوه مبدل می شود.

به گفته وی، همچنین در نظر است با عوارض دریافتی از کالای ملوانی، پلی روی دره گپ احداث شود که مسیر در دست ساخت بندر ریگ را به درون شهر گناوه متصل می کند. این پروژه در مرحله  طراحی است.

میدان امام علی به مناقصه می رود

طاهری یکی دیگر از مطالبات ۱۵ ساله شهروندان را اجرای میدان امام علی (ع) در ورودی شمالی این بندر دانست و اظهار داشت: با توجه به عبور لوله های نفت از زیر میدان، طراحی آن مشکلات زیادی داشت که با حمایت استانداری، فرمانداری و تعامل شرکت نفت، طراحی و آماده اجرا شد.

به گفته وی، شهرداری کنارگذر طرح را انجام داده و تاسیسات شهری را از میدان خارج کرده که امیدواریم زمینه آغاز پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان در ماه آینده فراهم شود.

استارت پل ورودی گناوه در سالجاری

شهردار گناوه دیگر پروژه اولویت دار را پل ورودی این بندر دانست و گفت: ساختار فلزی این پل نیازمند تغییر به شیوه مطلوب می باشد که آخرین بازنگری آن توسط مشاور در دست انجام است و در ماههای آینده عملیات اجرایی اش آغاز خواهد شد.

خیابان حرم تا حرم به مناقصه می رود

طاهری از پروژه خیابان حرم به حرم به عنوان یکی دیگر از اولویت ها در بحث تسهیل در ترافیک شهر یاد کرد و اظهار داشت: اجرای این خیابان به دلیل نبود کدهای ارتفاعی معطل مانده بود که با پیگیری های انجام شده و بازدیدهای متعدد، جزییات فنی پروژه آماده شده و تا دو ماه آینده آماده مناقصه می شود.

تعیین تکلیف ساکنین دره خرگوشی

شهردار گناوه یکی دیگر از موارد مهم را پیگیری حل مشکل ساکنین پشت دره خرگوشی گناوه دانست و بیان کرد: با نگاه ویژه نماینده مجلس وهمراهی موثر راه و شهرسازی، مطالعات مشاور آغاز شده و خوش بین هستیم تا پایان سال این منطقه تعیین تکلیف شود.

طاهری همچنین از ادامه پروژه پارک ساحلی خور گناوه تا مسکن مهر در محله نوروز آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش داریم این پروژه را به پل گردشگری ملحق نماییم.

وی همچنین از پیگیری برای افزایش ماشین آلات شهرداری خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته ماشین آلات راهسازی، خط کشی و رنگ آمیزی جدید به شهرداری اضافه گردیده و بخش دیگری نیز با پیگیری های انجام شده خوش بین هستیم در نیمه دوم سال محقق شود.

پوپولیستی نیستم

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه یکی از اعضای شورا گفته طاهری عملیاتی نیست، اظهار داشت: نمی دانم تعریف آن دوست از نیروی عملیاتی چیست؟ آیا پیگیری اقدامات زیربنایی در شهرداری برای نظام مند کردن فعالیت های آن، اقدام عملیاتی نیست؟ البته من از کارهای پوپولیستی پرهیز می کنم، کارهایی که منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضایی علیه شهرداری شده و هرازگاهی منجربه برداشت و مسدود شدن حساب های شهرداری می شود.

از برگ ریاست ستاد رییس جمهور استفاده نکردم

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا ریاست ستاد دکتر روحانی در سال ۹۲ منجر به کمک خاصی به شما در مسئولیت شهرداری شده، اظهار داشت: اصولا من از برگ رییس ستاد انتخاباتی رییس جمهور در شهرداری استفاده نکردم و این مسئولیت را سوای سیاست دنبال کردم، از این رو مورد حمایت و لطف عقلای شهر از هر دو طیف سیاسی را در کنار خود داشته ام.

من طالب شهرداری نبودم، ولی استعفا را اخلاقی نمی دانم

شهردار گناوه درباره اینکه چرا با وجود برخی چالش ها با شورای شهر نظیر طرح استیضاح، حاضر به استعفا نشدید؟ بیان کرد: با همان دلیل و عقیده ای که وارد شهرداری شدم، امروز هم همان احساس را دارم. من طالب مسند شهرداری نبودم، بلکه فضای افکار عمومی برای رفع بحران در شهر، از من خواست عهده دار این مسئولیت شوم و دلیل ماندنم نیز همان نگاه و لطف افکار عمومی است که برای جلوگیری از بحران جدید در مدیریت شهری گناوه، خواستار ادامه مسئولیت بنده هستند. به هرحال اتفاقاتی در مدیریت شهری ما در گذشته رخ داده که در استان نیز سابقه نداشته و شهر تحمل پذیرش مشکلات بیشتر در این خصوص را ندارد؛ بنابراین باید اخلاقا ادامه می دادم.

استیضاح نمی تواند آبرویی را ببرد یا بیاورد

وی درباره طرح استیضاح نافرجامش گفت: اینکه استیضاح بتواند آبرویی را ببرد یا بیاورد برایم اهمیتی ندارد و تا اخرین لحظه با همان انگیزه اولیه کار را دنبال می کنم و نهایتا قانون فصل الخطاب است.

دست آخر از طاهری پرسیدیم آخرین بار کی به مرخصی رفتید، شهردار گناوه گفت: تنها مرخصی من از زمان تصدی این مسئولیت هفته گذشته بود که به مرخصی رفتم تا تکلیف مصوبه شورا درباره استیضاح من از سوی فرمانداری اعلام شود.

قبلی «
بعدی »