افزایش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در استان/ توزیع بار در بوشهر هوشمند شد

  • توسط
  • شهریور ۹, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر از افزایش تلفات حوادث رانندگی بوشهر خبر داد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال، تلفات جاده‌ای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته و طی این مدت ۶۹ نفر در حوادث رانندگی برون شهری استان فوت شدند.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ حمیدرضا علم در نشستی خبری بیشترین حوادث رانندگی استان را مربوط به محورهایی که فاقد دوربین هستند دانست و گفت: علت اصلی این اتفاق هم خستگی و خواب‎آلودگی رانندگان بوده که باعث واژگونی خودرو شده است.

http://img8.irna.ir/1395/13950608/82208926/82208926-70977097.jpg

به گفته وی، بیشترین حوادث منجر به مرگ در استان در ساعات نزدیک صبح و ۱۳ تا ۱۸ بعد از ظهر است.

علم همچنین یکی از دلایل سوانح رانندگی در استان را خودروهای شوتی دانست و گفت: این خودروها به هیچ قانونی پایبند نیستند و برای رساندن کالای قاچاق، سرعت سرسام اوری دارند که منجر به حادثه می شوند. به عنوان نمونه هفته پیش در نزدیکی روستای عیسوند، یکی از همین خودروها به یک سواری که زن و شوهری سرنشین آن بودند برخورد نموده و منجر به اتش گرفتن خودرو و سوختن سرنشینان آن شدند، در حالی که خودروی شوتی از صحنه متواری شد.

نصب سیستم هوشمند باعث کاهش تلفات و تصادفات شده است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همچنین با اشاره به توسعه سیستم هوشمند در راههای استان گفت: بوشهر از استان های پیشرو در حوزه استفاده از سیستم هوشمند جاده ای است و در حال حاضر، ۹ دوربین کنترل سرعت در محور بوشهر- برازجان – دالکی و شش دوربین نیز در محور بوشهر- گناوه محور ساحلی نصب شده و منجر به کاهش تلفات جاده ای در این مسیر گردیده است.

وی افزود: ۳۷ دوربین کنترل سرعت نیز در محورهای ارتباطی در دست نصب است که از این تعداد ۳۱ دوربین در محورهای گناوه – برازجان، چغادک – عسلویه و شش دوربین در محور گناوه – دیلم در دست نصب است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می شود از محل اعتبارات استانی در محورهای برازجان – اهرم و سه راهی طاهری – جم که محور خروجی استان به فارس است به سیستم هوشمند جاده ای مجهز شوند که عملا عمده محورهای اصلی استان زیرپوشش سیستم هوشمند قرار می گیرد، جز بزرگراه دیر- بوشهر که هنوز پروژه آن تکمیل نشده است.

توزیع بار در استان هوشمند شد

وی همچنین از توزیع بار در استان به صورت هوشمند خبر داد و گفت: اولین استانی هستیم که در این زمینه اقدام نموده ایم و طی هفته آینده رسما فعال می شود.

علم افزود: در سیستم هوشمند بار، افراد دخالتی در کنترل نوبت دهی ندارند و نظمی در سیستم ایجاد می شود، از این رو نیاز نیست راننده در پایانه بماند و بسیاری از نارضایتی ها برطرف می شود.

علم البته از کاهش ۱۴ درصدی ترانزیت بار در استان طی سالجاری خبر داد و دلیل آن را کاهش واردات به کشور دانست و گفت: طبق اعلام مسئولان بندر و گمرک، پیش بینی می شود با ورود کشتی های کانتینری در نیمه دوم سال در این زمینه رشد خوبی داشته باشیم.

http://img8.irna.ir/1395/13950608/82208926/82208926-70977099.jpg

ساخت پایانه مسافربری، بر عهده شهرداری هاست

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره نبود پایانه مسافربری در کنگان گفت: ساخت پایانه مسافربری بر عهده شهرداری هاست. البته به دلیل شرایط طولی این شهر، از ترمینال آن کمتر استقبال شده و مردم تمایل دارند در مسیر چهارراه مرکزی شهر برای سوار شدن به خودروها اقدام کنند. با این حال مجوز فعالیت دومین شرکت مسافربری در این شهر را صادر کرده ایم که امیدواریم منجر به بهبود فعالیت آن شود.

وی همچنین درباره وضعیت نامناسب ترمینال مینی بوس های بوشهر نیز یادآور شد: محل کنونی در اوایل دهه ۸۰ در زمین اوقافی ایجاد شده، ولی امروز وضعیت مشخصی ندارد و ساخت محل جدید آن برعهده شهرداری است که پیشنهاد ما در ورودی شهر یا بزرگراه امام علی (ع) است. البته در این خصوص نامه نگاری هایی با استانداری شده و طبق اعلام اتحادیه مینی بوسداران، شهردار نیز اعلام آمادگی کرده ولی انتظار است اقدام عملی برای ایجاد پایانه جدید صورت بگیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های بوشهر درباره نوسازی ناوگان مینی بوسی بوشهر نیز گفت: در حال حاضر تسهیلات خوبی در قبال اسقاط مینی بوس های فرسوده ارائه می شود، ولی مشکل این است که دیگر این شغل توجیه اقتصادی لازم را ندارد، طوری که یک دستگاه مینی بوس ۱۸۰ میلیون تومان هزینه دارد که با کرایه ها و میزان مسافران همخوانی ندارد. از این رو بیشتر به سمت ون و سواری اقبال می باشد.

وی ادامه داد: البته غیر از برازجان که از تسهیلات و قیمت مینی بوس که قبلا پایین تر بود استقبال نشد، در مسیرهای دیگر استان مثل خورموج همه مینی بوس ها در سال های گذشته نوسازی شده است.

قبلی «
بعدی »