استاندار فارس زنگ خطر را برای بوشهری‌ها به صدا درآورد

  • توسط
  • شهریور ۹, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : اظهارات جدید استاندار فارس را می توان زنگ خطری برای بوشهری ها قلمداد کرد که نشان می دهد دلواپسی افکار عمومی درباره تحرکات مسئولین این استان جهت دسترسی به دریا، بی‌راه نبوده است.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ استاندار فارس که اخیرا گفته بود اگر در خصوص اتصال این استان به دریا شتاب نشده بود، تا شهریور این مهم عملی می گردید، این بار اظهار داشت: «كل منطقه مورد نظر براي اتصال فارس به خليج فارس منطقه حفاظت شده نامي‌بندان است که براساس تاکید خانم ابتکار به هيچ عنوان امكان ايجاد راه دسترسي و اسكله و بندر در اين محدوده به لحاظ حفاظت شده بودن وجود ندارد.»

محمدعلی افشانی با بیان اینکه اگر این مصوبه اصلاح نشود، مناسب استان فارس نيست به ایسنا گفته: «استان فارس به اندازه كافي روستا و سرزمين دارد، بلکه ما نياز به آب داريم. نياز به ايجاد يك اسكله و بندر نه روستا.»

نکته اینکه: در مصاحبه استاندار فارس “نامی بندان” یاد شده درحالی که چنین منطقه حفاظت شده ای در جنوب نمی باشد و به نظر می رسد منظور وی منطقه “نایبند” در سواحل دیر تا عسلویه استان بوشهر باشد.

اظهارنظری که نشان می دهد نگرانی بوشهری ها درباره تحرکات استان همسایه بیراه نیست. چه اینکه هرچند با مقاومت دو دهه ای استان بوشهر، هدفگذاری فارسی ها جهت رسیدن به دریا بر روی هرمزگان متمرکز شده و موفق گردیده در روزهای پایانی دولت احمدی نژاد مصوبه ای مناقشه برانگیز برای جدایی ۶ روستای پارسیان هرمزگان کسب کنند، ولی همچنان نام و نشان هایی از استان بوشهر جهت دستیابی به این هدف در زبان مسئولان فارس رد و بدل می شود.

گفتنی است موضوع اتصال فارس به دریا در خردادماه سالجاری مجددا خبرساز شد چرا که معاون سیاسی استاندار فارس طی ابلاغیه ای به ادارات استان، خواستار خدمات دهی به ۵ روستای پارسیان هرمزگان شذ که در طرح الحاق هستند. که متعاقب آن فرماندار لامرد و برخی مدیران این شهرستان به این روستاها وارد شدند که منجر به تجمعات اعتراضی گردید. نهایتا استاندار هرمزگان از قول وزارت کشور خبر از توقف این طرح را داد.

متاسفانه مسئولان فارس در شرایطی بر دسترسی به دریا تاکید دارند و هربار بر این موضوع دامن می زنند که گویا استان های ساحلی خودمختار بوده و برای سرمایه گذاری و فعالیت انها مانعی ایجاد می کنند، رفتاری که قطعا خلاف مصالح ملی و فضای آرام کنونی در مرزهای ایران اسلامی می باشد.

از این رو توقع می رود مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در کنار توجه ویژه به مناطق جنوبی استان به منظور افزایش علاقمندی مردم به استان، در خصوص اظهارات ناپخته فارسی ها واکنش های مناسبی داشته باشند.

قبلی «
بعدی »