از حواشی نطق انتقادی شهریاری تا برائت احمدی‎‏نژادی‌ها

  • توسط
  • شهریور ۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : اعلام برائت ضمنی احمدی نژادی ها از نماینده دشتی و تنگستان و انتشار مطالبی انتقادی درباره وی توسط برخی رسانه های منتسب به اصولگرا آغاز شده است.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ در تازه ترین رویداد، علی زاهدی رییس ستاد جوانان احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ و عضو حزب موتلفه بوشهر در یادداشتی به موضع گیری شهریاری درباره مشکلات مسکن مهر واکنش تندی نشان داده و نوشته: «دکتر شهریاری گذشته خود را از یاد برده است. ایشان در سخنرانی سه ماه پیش احمدی نژاد حضور داشت. موضع گیری امروز وی برای خوشایند دولت جهت گرفتن امتیاز برای حوزه انتخابیه اش است ولی استدلال های وی علیه مسکن مهر مردود است.»

شهریاری اخیرا در گفتگوی ویژه شبکه دو سیما اوج گرانی مسکن را بین سالهای ۸۹ تا ۹۱ دانسته و گفته بود: وزیر کنونی تجربه خوبی از گذشته دارد و برای خروج مسکن از رکود در تلاش است.

اظهارنظر دیگر وی در دیدار برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت که تصریح کرد: مسکن مهر بزرگترین ضربه را به شهرسازی کشور زد.

سید کمال الدین شهریاری دیروز هم در صحن علنی مجلس به عنوان مخالف اصلاحیه دولت برای بودجه ۹۵ گفت: نباید اجازه دهیم که دولت از تجربه‌های اشتباه پیشین که از دولت نهم آغاز شد، استفاده کند. اگر دولت اقدام به پیش خوری بودجه کند در سال آینده با مشکلات جدیدی مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: طبق تبصره ۳۶ اوراق قرضه منتشر خواهد شد این به این معنی است که اگر امسال ۱۰۰ تومان اوراق منتشر نماییم سال آینده باید ۱۲۰ تومان بپردازیم. بودجه باید از محل درآمدها هزینه‌ها را تعیین کند. این روند منجر به انتشار اسکناس بدون پشتوانه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز رئیس بانک مرکزی اعلام می‌کند نرخ تورم تک رقمی شده به واسطه انضباط پولی و بانکی بوده است که با تصویب اصلاحیه بودجه این موضوع منجر به بی‌انضباطی خواهد شد.

شایان ذکر است شهریاری که تنها نامزد پیروز اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم از استان بوشهر بود، در نخستین گفتگوی رسانه ای اش پس از انتخابات به «خلیج فارس» گفته بود: «از برجام حمایت می‎کنم و چهره ای معتدل و فاقد تندروی هستم.» اظهاراتی که به مذاق اصولگرایان تندرو خوش نیامد و ظاهرا تلاش هایی برای تکذیب آن مصاحبه داشتند که بی نتیجه بود.

تذکر به وزیر کار و تکذیبه پتروشیمی جم

شهریاری که در سفر اخیر ربیعی حاضر به همراهی وی نشده بود، دیروز در صحن مجلس طی تذکری شفاهی به وزیر کار درباره اخراج ۴ کارگر از پتروشیمی جم به دلیل نامه به وی انتقاد کرد و خواستار پیگیری موضوع شد.

این پتروشیمی که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است، در منطقه ویژه اقتصادی پارس قرار دارد.

در عین حال، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم ساعتی پس از تذکر شهریاری، در نامه‌ای خطاب به معاونت پارلمانی وزارت کار تحت عنوان پاسخ به ادعای غیرواقعی یکی از نمایندگان مجلس، نسبت به انتقادی که نماینده دشتی و دشستان به این اخراج ابراز داشته، اعتراض کرده است.

در این نامه آمده است: این چهار کارگر در شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس به صورت موردی و موقت برای برخی فعالیت‌ها معرفی شده بودند و هیچ گونه رابطه استخدامی با این شرکت نداشته و ندارند.

شهریاری تاکنون به این نامه که در فضای مجازی هم منتشر شده، واکنشی نداشته، ولی خبرگزاری کار ایران نوشته: ظاهرا کارگران اخراجی به دنبال تغییر وضعیت استخدامی خود از قرارداد موقت سه ماهه به قرارداد یک ساله بوده‌اند و در همین رابطه رایزنی‌هایی نیز با وزارت کار انجام ‌داده‌اند. کارگران پتروشیمی جم، این رایزنی‌ها را در اخراج آنها موثر می‌دانند.

برخی نزدیکان نماینده دشتی و تنگستان دلیل اختلاف نظر وی با وزیر کار را به سخنان چندی پیش وی مبنی بر خروج اعتبارات درمانی تامین اجتماعی از استان مرتبط می دانند.

وی ماه پیش در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر گفته بود: «تامین اجتماعی سال گذشته از استان بوشهر ۱۵۰۰ میلیاردتومان درآمد داشته که طبق قانون باید یک سوم آن معادل ۵۰۰ میلیاردتومان را در بخش درمان استان هزینه می کرده است، اما ۲۶۰ میلیارد تومان از استان خارج شده و کمتر از نصف آن صرف درمان بوشهر شد.»

ظاهرا شهریاری طرح سوالی از ربیعی را هم در دستور کار قرار داده و در کمیسیون اجتماعی مجلس در انتظار بررسی می باشد.

باید دید نماینده دشتی و تنگستان که سابقه معاونت پارلمانی در کارنامه دارد، چه رهاوردی از رویارویی با وزیر کار نصیبش خواهد شد و اعلام برائت های ضمنی احمدی نژادی ها چه واکنشی را از سوی وی در بر دارد؟

قبلی «
بعدی »