غوچرک، معجزه گمشده!+ تصاویر

  • توسط
  • مرداد ۲۹, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از خبرگزاری سوک ؛ آب درمانی غوچرک در ۸۰۰ متری امام زاده زین الشهدا در اهرم تنگستان و مابین یک دره با طبیعت خاص خود واقع شده است.

 

قدمت این آب درمانی به بیش از یک قرن بر می گردد و دارای خواص پزشکی بسیار بالایی است و به طوری که قدرت درمان آن برای سوختگی و زخمها از همه داروها موثر تر است و این از نظر تجربه کاملا اثبات شده است.

 

همچنین این آب که مردم تنگستان برای آب تنی نیز از آن استفاده می کنند، دارای خواص پاک کنندگی هر نوع عوامل بیرونی روی پوست است.

امروزه در سراسر دنیا تبلیغات فراوانی در خصوص استفاده از مواد طبیعی در محصولات مورد نیاز انسان صورت می گیرد. اهمیت این موضوع تا آنجا است که شرکت ها برای فروش هر چه بیشتر محصولات خود سعی می کنند تا حد امکان این احساس را در مشتریان القا کنند که محصول خریداری شده آنان، فاقد مواد غیر طبیعی یا شیمیایی است. برای مثال به کرات در خصوص مواد غذایی، بهداشتی و غیره شنیده می شود که این محصولات از مواد گیاهی تهیه شده اند.


یکی از شرکت های مطرح دنیا در تولید داروهای پوستی، شرکت سنته وایس مون بلان( به فرانسوی Saint Gervais Mont Blanc) است. گفتنی است که مون بلان یکی از بزرگترین رشته کوه های اروپاست که از مرزهای ایتالیا تا فرانسه امتداد دارد.

شرکت مذکور مدعی است که محصولات آن به میزان بسیار زیادی از آبهای معدنی کوه مون بلان تهیه می شوند(چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد تشکیل دهنده داروها را آب معدنی این کوه تشکیل می دهد) و این شرکت در تمام محصولات خود به این موضوع می بالد. داروهای تولیدی شرکت در دنیا بسیار معتبرند و در ایران نیز توسط پزشکان متخصص پوست به شکلی کاملا لوکس تجویز می شوند و قیمت محصولات این شرکت به طور میانگین برای حدود ۳۰ میلی لیتر، بالای ۳۰ یورو است.
احتمالا اولین موضوعی که در ذهن خوانندگان با مشاهده سطور بالا نقش می گیرد، چشمه غوچرک به عنوان یک گزینه مشابه است.

چشمه ای که به طور سنتی مرهمی بر دردها و زخم های پوستی مردم محلی بوده و از دیرباز به طور کاملا ابتدایی مورد استفاده قرار گرفته است. اما در حقیقت هنگامی که در کنار چشمه حضور می یابید، احتمالا در بهترین حالت با تصویری شبیه تصاویر زیر مواجه می شوید.

تصویر بالا خود گویای تمام داستان است، شاید و واقعا شاید اگر جایگاه جغرافیایی این چشمه عوض می شد، یک لیوان آن ارزشی بیش از درآمد سرانه مردم این منطقه می یافت.

اگر دولت مردان با یک سرمایه گذاری کوچک بتوانند برای منشا این آب یک حوض با گنجایش ۲۴ متر مربع بسازنند، در طول تابستان و زمستان این محل مورد استفاده گسترده عموم قرار می گیرد./تنگستان نما، عادل افخمی

قبلی «
بعدی »