از افتتاح ۲ سینمای جدید استان تا ۳۰۰ اجرای موسیقی صحنه‎ای

  • توسط
  • مرداد ۲۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

82190700-70942167تیتر اول : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از افتتاح دو سینمای جدید (برازجان، و تبدیل سالن شهید آوینی به سینمای دیجیتال از ماه گذشته) و دیجیتالی کردن ۸ سالن سینمایی این استان خبر داد و گفت: تلاش داریم سینمای سیار نیز از مهرماه در روستاها و شهرهای کوچک فعال شود.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ حمید ماحوزی افزود: براساس پیگیری های صورت گرفته، رییس سازمان سینمایی کشور قول وارد شدن تجهیزات سینمای سیار به کشور تا شهریور داده که ۳۵ دستگاه نیز سهم استان بوشهر خواهد بود.

حمیده ماحوزی در آستانه فرا رسیدن هفته دولت به تشریح برخی فعالیتهای این اداره کل در سالی که گذشت پرداخت.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: در امور فرهنگی پارسال این اداره کل نمایشگاه کتاب استانی، برگزاری جشن کتاب، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی،انتخاب به عنوان شهر دوم در طرح پایتخت کتاب ایران، اهدا کتاب به دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه، مساجد، مناطق عشایری، موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی، نهادهای دولتی، خرید کتاب از نویسندگان استانی را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی چاپ
وی ارائه مجوز موسسات تک منظوره از ۲۷ به ۴۷، ارائه مجوز چند منظوره از ۲۱ به ۲۶ را از دیگر اقدام های بخش فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برشمرد.

انعقاد تفاهم نامه های فرهنگی
ماحوزی همچنین انعقاد قرارداد با ۳۶ دستگاه در قالب ۱۰۰ تفاهم نامه همکاری در حوزه کارهای فرهنگی، هنری و کتاب را ازدیگر اقدام های این بخش عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری چند برنامه و مراسم های بزرگداشت مفاخر، ۴۵ شب شعر، ۹۰ کارگاه نقد و بررسی، ۳۰ نشست ادبی، ۴ جشنواره ملی و منطقه ای، ۲۳ جشنواره استانی و شهرستانی، روز ملی خلیج فارس از دیگر فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است.

ارائه مجوز ۲۰ سایت خبری/تشکیل خانه مطبوعات
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در بخشی دیگری از سخنان خود به برخی عملکردها و فعالیت ها در حوزه مطبوعات و رسانه ها هم اشاره کرد و گفت: ارائه مجوز دو روزنامه، اخذ مجوز ۲۰ سایت خبری، شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، ایجاد بانک اطلاعات، برگزاری نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، تشکیل خانه مطبوعات، افزایش مجوز کانونهای تبلیغاتی از ۲۰۷ به ۲۴۸،تشکیل مجتمع دیجیتال و ساماندهی خانه های دیجیتال استان، تشکیل شورای پژوهش ۱۲ جلسه و انتشار دو تا فصلنامه از جمله فعالیت ها در حوزه مطبوعات و رسانه این اداره کل است.

برگزاری ۵۰ نمایشگاه هنرهای تجسمی
ماحوزی در ادامه به عملکرد در حوزه امور هنری هم اشاره ای کرد و گفت: در حوزه هنرهای تجسمی برگزاری ۵۰ نمایشگاه تجسمی در مرکز استان و شهرستانها، برگزاری ۵۰۲ کارگاه آموزشی تجسمی، برگزاری ۱۱ نشست تخصصی در حوزه تجسمی، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان تجسمی، ارائه مجوز ۴۹ آموزشگاه تجسمی در استان از جمله این فعالیتها بوده است.

ارائه مجوز ۱۱آموزشگاه موسیقی/برگزاری ۳۰۰ اجرای صحنه ای موسیقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: در حوزه موسیقی ارائه مجوز ۱۱آموزشگاه موسیقی، برگزاری ۴۰ کارگاه آموزشی و ۱۰ نشست تخصصی موسیقی، تشکیل کمیته حل اختلاف موسیقی، برگزاری ۳۰۰ اجرای صحنه ای موسیقی، اعزام ۴ گروه موسیقی به خارج از کشور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات انجام شد.

ماحوزی افزود: در بخش حوزه هنرهای نمایشی نیز برگزاری جشنواره تئاتر فجر استانی، تئاتر دفاع مقدس استانی، تئاتر دینی استانی،تئاتر کودک و نوجوان استانی، برگزاری سوگواره و تعزیه حسینی استانی و شهرستانی در ۶ شهرستان، برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر در تمام شهرستانها و نمایندگی ها و سپس استانی، برگزاری ۴۶ کارگاه آموزشی نمایش، برگزاری ۲۹ نشست تخصصی نمایش، تولید ۱۸۵ نمایش از فعالیت های این حوزه است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان ‘ اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل’ هم گفت: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همگام با مسئولان وزارتخانه و با توجه به سیاستگذاریهای صورت گرفته حرکت کرده و اقدام های مفید و موثری را نیز انجام اداه است.

قبلی «
بعدی »