۴ رشته کارشناسی و ارشد به دانشگاه خلیج فارس اضافه شد/ افتتاح ساختمان دانشکده معماری

  • توسط
  • مرداد ۲۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

538335moslehdh2تیتر اول : رییس دانشگاه خلیج فارس از اضافه شدن ۴ رشته جدید در مقاطع ارشد و کارشناسی خبر داد.

دکتر عبدالمجید مصلح در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: با موافقت دفتر گسترش آموزش عالی، دانشگاه خلیج فارس برای اولین بار در رشته های کارشناسی روان شناسی، کارشناسی شهرسازی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک شاخه تبدیل انرژی و کارشناسی ارشد محیط زیست دریایی در مهر ماه سال جاری دانشجو می پذیرد.

وی افزود: یکی دیگر از رشته های درخواستی مهندسی نفت بود که برای سالجاری مورد موافقت قرار نگرفت، ولی تلاش داریم زمینه اخذ مجوز آن در سال آینده فراهم کنیم.

مصلح با بیان اینکه سالانه ۴۵ تا ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در مقطع ارشد دانشگاههای معتبر کشور پذیرفته می شوند، ادامه داد: از این نظر در میان دانشگاههای کشور رتبه ۸ داریم.

وی افزود: دانشگاه خلیج فارس سالانه ۱۳۰۰ ورودی در مقطع کارشناسی دارد و ۵۵۰۰ نفر نیز در آن تحصیل می کنند.

به گفته مصلح، از تعداد، ۱۳۲۳ نفر دانشجو در پردیس اصلی دانشگاه در شهر بوشهر پذیرفته خواهند شد، ۱۰۰ دانشجو در دانشکده فنی و مهندسی جم و ۹۵ دانشجو در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برازجان جذب می شوند.

رییس دانشگاه خلیج فارس خاطرنشان کرد: ۷۱۶ نفر ر از داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی پذیرش خواهند شد و از داوطلبان گروههای علوم تجربی ۲۴۵ نفر، علوم انسانی ۲۹۷ نفر و زبانهای خارجی ۶۰ دانشجو پذیرش می شوند.

بهره برداری از دانشکده معماری در مهر

وی که با «خلیج فارس» گفتگو می کرد، همچنین درباره این سوال که آیا ساختمان دانشکده هنر و معماری در بافت تاریخی بوشهر به بهره برداری می رسد؟ تصریح کرد: مجری اصلی پروژه اداره راه و شهرسازی می باشد و ما بهره برداریم، ولی مقدمات بهره برداری از فاز اول این ساختمان در مهرماه فراهم شده است.

این ساختمان از سال ۸۸ استارت خورده و انتظار می رود با حضور دانشجویان در آن، تحرک بیشتری به بافت تاریخی و زنده سازی آن داده شود، هرچند طی سال های گذشته وعده مسئولان استانی برای بهره برداری آن بر زمین مانده است.

قبلی «
بعدی »