دهکده گردشگری به شهرداری واگذار شود/ وضعیت بافت تاریخی هر روز بدتر می‌شود

  • توسط
  • مرداد ۲۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : رئیس شورای شهر بوشهر می گوید: تلاش کرده ایم این شورا همانند اتاق شیشه ای باشد و از ابتدای فعالیت اغلب جلسات به صورت علنی و با حضور رسانه ها بوده است.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ عبدالخالق برزگرزاده در نشست خبری مشترک با شهردار بوشهر بابیان اینکه در شهر بوشهر از وجود خبرنگاران استفاده لازم و کافی را بردیم و از همه آنها تشکر می‌کنم، افزود: از ابتدای کار شورای چهارم تاکنون ۸۵۰ خبر در رسانه‌ها منعکس‌شده و تعامل شورا و اهالی رسانه مطلوب بوده است.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: تاکنون ۳۰۲ جلسه علنی برگزار کردیم که ماحصل این جلسات ۶۴۰ مصوبه بوده و حدود ۹۰ مدیر کشوری و استانی را به نشست شورای شهر دعوت کردیم و ضمن طرح مطالبات شهروندان، خواستار رفع آنها شدیم که برخی از موارد نیز محقق گردید، ولی تقویت این جایگاه نیازمند اجرای مدیریت هماهنگ شهری است.

افزایش اعتبارات شهرداری به ۲۰۳ میلیارد

برزگرزاده بابیان اینکه مصوبات فرهنگی، عمرانی و ورزشی در شورا نسبت به سایر حوزه‌ها پررنگ‌تر بوده است، اضافه کرد: در حالی که اعتبار شهرداری بوشهر در سال ۹۲ بعنوان آغاز بکار شورای چهارم ۵۴ میلیارد تومان بود این رقم در سال جاری به ۲۰۳ میلیارد تومان رسید که نشان از برنامه ریزی شورا و شهرداری و پذیرش ریسک موجود بوده است.

وی یکی از نقاط ضعف شورا و سایر مسؤولان استانی را در خصوص سرمایه گذاری دانست و گفت: برخی از سرمایه گذاران هم که به شورا وارد شدند به دلیل موانع پیش رو در ادارات عطای کار را به لقایش بخشیدند.

رئیس شورای شهر بوشهر بابیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز در بوشهر از برنامه‌های شورا بوده است، اضافه کرد: شورای چهارم تصمیم گرفت از تغییر کاربری فضای سبز خودداری کند و در این خصوص حق مالکان هم دیده شود.

برزگرزاده با اشاره به گسترش فضای سبز ایجاد شده در بوشهر گفت:  تصویب طرح جامعه ترافیک و حمل و نقل شهری از مصوبات مهم شورای شهر بوده است.

استانداری هزینه آسفالت گذرهای بالای ۱۲ متر را پرداخت کند

وی در مورد وضعیت آسفالت کوچه‌های شهر بوشهر بیان کرد: آسفالت کوچه‌ها مهم‌ترین خواسته شهروندان بوشهری بوده به‌طوری که اکنون ۱۰۰ کوچه در شهر بوشهر آماده آسفالت است اما به دلیل محدودیت مالی شهرداری نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: از استانداری بوشهر انتظار داریم هزینه آسفالت گذرهای ۱۲ متر به بالا را تقبل کنند تا مابقی را شهرداری انجام دهد.

شهربازی امسال به بهره برداری می رسد

برزگرزاده در مورد تقاضای شهروندان بوشهری برای ایجاد شهربازی در بوشهر گفت: هزینه یک دستگاه چرخ و فلک که مطابق با استانداردهای جهانی هم هست ۵ میلیارد تومان است و شهردار نیز قول داده که تا پایان امسال شهربازی در بوشهر ایجاد شود.

وی تصویب ایجاد تقاطع غیرهمسطح در بوشهر را از نقاط قوت شورای چهارم ذکر کرد و گفت: عملیات بهسازی میدان آزادی بوشهر به دلیل مسائل پدافند غیرعامل به تأخیر افتاده و قرار بوده تا پایان شهریور تکمیل شود. با این حال عزم شهرداری جهت تسریع در آن زیاد است، ضمن اینکه نگرانی برای اجرای این پروژه را کنار زدیم.

بافت تاریخی روز به روز بدتر می شود

رئیس شورای شهر بوشهر در مرود وضعیت بافت تاریخی بوشهر هم تصریح کرد: تا زمانی که ادارات، سازمان‌ها و همه نهادها برای احیا بافت تاریخی بوشهر وارد عمل نشوند وضعیت بافت روز به روز بدتر هم می‌شود.

برزگرزاده اظهار داشت: امسال قرار است ۴ میلیارد تومان برای احیای بافت در نظر بگیریم ولی تا اداراتی مثل آبفا، برق، مخابرات وارد عمل نشوند بافت احیا نمی‌شود.

مسئولان از ایرانجوان بوشهر حمایت کنند

این مسؤول در مورد حمایت شورای شهر از تیم فوتبال شاهین بوشهر گفت: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و نمایندگان مردم هم تشخیص دادند تا به تیم فوتبال شاهین کمک شود و انتظار است سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی هم از ایرانجوان بوشهر حمایت کنند.

برزگرزاده گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای تیم فوتبال شاهین بوشهر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده البته این رقم برای لیگ یک بوده واین بودجه تا زمانی که تیم به لیگ یک نرسیده هزینه نمی‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر بیان داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۹۳ مورد کمک ورزشی به تیم‌ها و ورزشکاران بوشهری داشتیم.

دهکده گردشگری به شهرداری واگذار شود

برزگرزاده در مورد دهکده گردشگری بوشهر گفت: از استاندار بوشهر انتظار داریم برای استفاده بهتر از این دهکده، مدیریت آن را به شهرداری بوشهر واگذار کند، تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای این دهکده هزینه شده و نباید رها شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش کرایه دکه‌های روزنامه‌فروشی بیان کرد: افزایش کرایه دکه‌های روزنامه‌فروشی حدود ۱۵ درصد بوده و از ۶۵ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسیده و اگر دکه فقط روزنامه‌فروشی باشد زیر ۸۰ هزار تومان کرایه از آنان اخذ می‌شود.

قبلی «
بعدی »