۵۰ میلیارد از اعتبارات ملی به پروژه‎های دشتی تزریق شد/ کاهش پروژه‎های ناتمام

  • توسط
  • مرداد ۲۴, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است
2152678تیتر اول : فرماندار دشتی گفت: در سال جاری بالغ بر ۴۱۷ میلیارد ریال به پروژه های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس» به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتی؛ غلامرضا مهرجو صبح پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتی اظهار داشت: با گذشت سه سال از شروع به کار دولت تدبیر و امید موفقیت های خوبی در عرصه های مختلف بویژه عرصه بین المللی با هدایت های مقام معظم رهبری درایت رئیس جمهور، تلاش تیم مذاکره کننده و ایستادگی ملت ایران حاصل شد.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش تورم، ثبات اقتصادی و بهبود و اصلاح مسیر اقتصادی کشور از دیگر موفقیت های دولت است.

مهرجو ادامه داد: دولت همواره سعی دارد در مدار قانون حرکت کند و اصل حاکمیت قانون به عنوان شعار اصلی و محوری دولت بوده و در سایه قانون مداری همواره راستگویی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

وی ادامه داد: اصول محوری تدوین بودجه در سال جاری بر توجه به سند چشم انداز ۲۰ ساله، رعایت سیاست کلی برنامه های توسعه پنج ساله، پیگیری سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و حضور فعال بخش خصوصی  و انضباط مالی استوار بوده که همه مدیران موظف و ملزم به اجرای مقررات تعیین شده و الزامات و ضوابط انتخاب پروژه ها است.

مهرجو به خدمات صورت گرفته در شهرستان در این مدت اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۳۳۰ میلیارد ریال بین۲۳۷ پروژه عمرانی در قالب ۳۸ دستگاه اجرایی توزیع شد که از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال معادل ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا نکرد.

رشد۲۷ درصدی سهم اعتبارات شهرستانی

وی با اشاره به اینکه عدم تخصیص اعتبارات هیچ تاثیر در روند پروژه های عمرانی شهرستان نداشت، بیان کرد: بیشتر این پروژه ها در دست اجرا و یا در آستانه بهره برداری بودند وعلی رغم عدم تخصیص اعتباری هیچ پروژه ای متوقف نشد ولی این عامل باعث افزایش مطالبات پیمانکاران شد.

فرماندار دشتی از رشد۲۷ درصدی سهم اعتبارات شهرستانی در سال جاری خبر داد وگفت: امسال بالغ بر ۴۱۷ میلیارد ریال سهم اعتباری شهرستان تعیین شده است که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

مهرجو خاطر نشان کرد: در سال جاری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، مطالبات پیمانکاران و عدم تخصیص سال گذشته ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۴۱۷ میلیارد ریال فقط ۳۶ درصد این مبلغ را پوشش می دهد.

وضعیت توزیع اعتبارات

وی با بیان اینکه این اعتبارات بر اساس الزامات، ضوابط و اولویت ها توزیع می شود، یادآور شد: اختصاص هشت درصد به عمران روستایی، سه درصد حوزه علمیه، یک درصد پایگاه بسیج، ۱۰ درصد آبرسانی روستایی، ده درصد شروع پروژه جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام از الزامات توزیع اعتبارات امسال بوده است.

مهرجو ضمن تقدیر از تلاش های همه مدیران گفت: وظیفه کمیته برنامه ریزی تنها توزیع اعتبارات نیست بلکه نقش بسزایی در توسعه اقصادی،  فضای کسب کار و اجرای برنامه های اقتصادی شهرستان دارد ولی متاسفانه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کمتر در کمیته برنامه ریزی شهرستان حضور پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم بر دستگاه‌های عضو کمیته برنامه ریزی نظارت بیشتری شود تا شاهد حضور بیشتر آنها در این جلسات و پیگیری  برنامه های اقتصادی و توسعه در شهرستان باشیم.

ضرورت جذب اعتبارات ملی

مهرجو بر ضرورت جذب اعتبارات عمرانی از محل منابع ملی تاکید کرد و اظهار داشت: ۸۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور در سطح ملی است و تنها ۱۵ درصد در سطح استان توزیع می شود که می طلبد مدیران با همکاری نمایندگان مجلس در جذب این اعتبارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی به طرح ها و پروژه های موجود در سطح شهرستان تزریق شد.

فرماندار دشتی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی بر اساس شاخص های جمعیت و وسعت توزیع شود، ادامه داد: دشتی به لحاظ وسعت دومین شهرستان استان محسوب می شود و دارای ۹۱ روستا است که از پراکندگی زیادی برخوردار است که انتظار داریم در توزیع اعتبارات شاخص های جمعیت، وسعت و موضوع بازسازی زلزله شنبه توجه شود تا در جریان توسعه متوازن لطمه وارد نشود و بتوانیم نیازهای مردم را برطرف و دستگاههای اجرایی نیز با مشکل مواجه نشوند.

کاهش پروژه های نیمه تمام

وی از کاهش پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۳ این شهرستان دارای ۲۵۶ پروژه نیمه تمام بود که این رقم در سال گذشته به ۱۴۶ پروژه کاهش پیدا کرد و تلاش داریم در هفته دولت امسال نیز به ۷۶ پروژه برسانیم.

مهرجو بیان کرد: تکمیل این پروژه ها در راستای سیاست های دولت و حرکت در چارچوب قانون بوده که انتظار داریم ضمن تشویق شهرستان در این زمینه پروژه های جدیدی نیز تعریف شود و در واقع تکمیل این پروژه های نیمه تمام ضمن رفع مشکلات مردم نشاط و شادبی خوبی ایجاد کرد و از فرسودگی بیشتر پروژه ها جلو گیری به عمل آمد و به عنوان یک انگیزه برای اختصاص سهم بیشتر از اعتبارات برای شهرستان باشد.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در مبادله موافقتنامه و استفاده از پیمانکاران قوی تاکید کرد و افزود: کیفیت و سرعت در پروژه ها لحاظ  شود.

قبلی «
بعدی »