ظرفیت پهنای باند استان بوشهر ۶ برابر افزایش یافت

  • توسط
  • مرداد ۲۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

4283667197_834تیتر اول : مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با پیگیری های صورت گرفته، طی دو ماه گذشته پهنای باند ورودی استان افزایش ۶ برابری یافته است.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ علی سملیان افزود: سال گذشته ورودی دیتای استان با کمبود پهنای باند همراه بود و شرکت های ISP در دریافت اینترنت کشوری دچار مشکل بودند، ولی اکنون  محدودیتی برای شرکت های توزیع کننده باند در استان وجود ندارد و میزان مصرف پایین تر از پهنای باند اینترنت ورودی استان می باشد.

به گفته وی، پیگیری های استاندار بوشهر از وزارت ارتباطان منجر به تحقق این مهم شده است.

سملیان همچنین با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان مجهز به سرویس اینترنتی ۴G خواهند شد، ادامه داد: این مهم از طریق فعالیت بخش خصوصی و زیر نظر وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات پیگیری می شود که هم اکنون زیرساخت اکثر روستاها جهت بهره برداری آماده می باشد.

وی یکی از پروژه های فناوری اطلاعات استان را ایجاد شبکه پهن باند شهر بوشهر بر بستر فیبر نوری اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون طرح اولیه آماده گردیده و به شهرداری بوشهر جهت تایید طرح و برآورد مالی ارسال شده تا سپس به بخش خصوصی جهت اجرا واگذار گردد.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: همچنین در راستای توسعه فناوری اطلاعات و حمایت از بخش خصوصی به جهت افزایش ظرفیت های تلفن ثابت و اینترنت وهمچنین سرویس های ارزش افزوه در شهرهای جدید وشهرک های صنعتی  در حوزه ICT از سرمایه گذاران دعوت گردیده تا پس از نیازسنجی و تعریف پروژه های مورد نیاز، واگذاری وایجاد تفاهم نامه با آنها صورت پذیرد که در این هدف فرمانداری بوشهر و شهرداری جهت پیشبرد اهداف کمک شایانی را کرده اند.

قبلی «
بعدی »