اداره دخانیات از دشتستان نمی‎رود/ گلایه از مسئولان کازرون درباره آب/ پرونده شورای آبپخش در انتظار ۲ نماینده مجلس

  • توسط
  • مرداد ۲۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : فرماندار دشتستان می گوید پرونده انحلال شورای شهر آبپخش را به هیات حل اختلاف استان فرستاده، برای بهبود وضعیت آب با فارسی ها چانه زنی کرده اما همکاری ها مطلوب نیست و پتروشیمی شهرستان هم پس از تایید محیط زیست، کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ ارسلان زارع در نشست تقدیر از خبرنگاران با بیان اینکه دشتستان از نظر امنیتی در وضعیتی مطلوب به سر می‌برد، گفت: در سال گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی جرائم خشن و همچنین کاهش ۷۶ درصدی سرقت‌های مسلحانه در سطح شهرستان بوده‌ایم و این روند در چهار ماهه نخست سال جاری نیز تداوم داشته است.

آغاز یا افتتاح ۱۸۹ پروژه عمرانی دشتستان در هفته دولت

فرماندار دشتستان همچنین از بهره‌برداری ۱۷۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: همچنین ۱۲ پروژه عمرانی جدید با اعتبار۱۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. البته امکان دارد تا هفته دولت این تعداد تغییر کند.

 اداره دخانیات از دشتستان خارج نمی شود

وی در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره مساله انتقال اداره دخانیات به مرکز استان پرداخت و گفت: اداره دخانیات شهرستان دشتستان به مرکز استان منتقل نمی‌شود، بلکه بخشی از وظایفی که طی سال‌های قبل به اداره دخانیات دشتستان منتقل شده بود، به جایگاه اولیه خود بازمی‌گردد.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که با مسؤولان دخانیات داشته‌ایم، تمامی خدمات مورد نیاز کشاورزان دشتستانی در اداره دخانیات شهرستان به ایشان ارائه می‌شود و هیچ محدودیتی شامل حال آنها نخواهد شد.

زارع در ارتباط با مطالبی که درباره تخریب ساختمان و فروش اراضی این اداره طی روزهای گذشته در فضای مجازی مطرح شده بود نیز گفت: بنا بر توضیحات مدیر ارشد دخانیات این موضوع در دستور کار نیست.

شورای شهر آبپخش در مسیر انحلال

فرماندار دشتستان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شورای شهر آبپخش گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته برای عدم انحلال شورا و برگزاری چندین، ولی موفقیتی برای رفع مشکل دو گروه در این شورا حاصل نشد و نهایتا پرونده آن به هیات حل اختلاف استان ارسال شد.

ارسلان زارع افزود: با توجه به آغاز دوره جدید مجلس و اینکه هنوز دو نماینده استان برای هیات حل اختلاف شوراهای اسلامی استان تعیین نشده، پس از حل آن موضوع، اولویت نخست رسیدگی به پرونده شورای شهر آبپخش می باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به عدم تشکیل شورای شهر آبپخش طی دو سال گذشته، نظارت بر آن چگونه است؟ بیان کرد: نظارت بر پروژه‌های عمرانی توسط دفتر فنی استانداری انجام می‌شود و در بحث منابع مالی و اعتبارات نیز دیوان محاسبات استان و دستگاههای نظارتی قادر به نظارت می باشند.

پتروشیمی دشتستان در انتظار پاسخ محیط زیست

خبرنگاری هم درباره وضعیت پتروشیمی دشتستان که هربار زمان کلنگ زنی آن به ماه دیگری موکول می شود پرسید که فرماندار بیان داشت: اراضی مدنظر جهت احداث پتروشیمی دشتستان توسط سرمایه‌گذار خریداری شده است.

ارسلان زارع افزود: در هفته جاری توپوگرافی اراضی مذکور توسط مشاور به اتمام رسیده و برای انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی در اختیار محیط زیست کشور قرار گفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: پس از طی روال معمول در آینده‌ای نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه که از خواسته‌های مهم مردم است، باشیم.

افتتاح مسکن مهر آبرسانی در سالجاری

فرماندار دشتستان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پروژه های مسکن مهر برازجان گفت: پیگیری وضعیت مسکن مهر شهر برازجان از اولویت‌هایی است که همواره و با جدیت به آن توجه داشته‌ام و جلسات متعددی در این‌باره تشکیل شده، اما یکی از مهم‌ترین موانع، عدم پرداخت آورده توسط متقاضیان است که ناشی از بی اعتمادی اعضا به سازندگان پروژه یا ناتوانی در تامین هزینه ها است.

وی افزود: انشعاب آب و برق مسکن مهر از تعهدات متقاضیان است و بایستی متقاضیان آورده‌های خود را تحویل دهند تا ادارات مربوطه نسبت به انتقال تاسیسات اقدام کنند.

زارع یادآور شد: با توجه به اینکه این مسکن‌ها به‌صورت مجتمعی هستند، امکان نصب اشتراک و انشعاب جداگانه مشترک وجود ندارد و بایستی آورده‌های مربوط به انشعاب‌های هر بلوک تامین و مراحل قانونی طی شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امیدواریم مجتمع‌ مسکن مهر آبرسانی در سال جاری به بهره‌برداری برسد، ولی مجتمع پرگان به امسال نمی رسد.

بخشدار بوشکان هفته بعد معارفه می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با زمان معارفه بخشدار جدید بوشکان، گفت: بخشداران جدید ارم و بوشکان در هفته آینده معرفی می شوند.

اصلاح تقاطع غیرهمسطح ورودی برازجان

زارع در پاسخ به سوال «خلیج فارس» درباره حادثه خیز بودن ورودی برازجان از سمت شیراز، بیان داشت: اصلاح تقاطع غیرهمسطح برازجان از مهم‌ترین مطالبات اجتماعی شهرستان است که به‌طور جدی به آن توجه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته یکی از مشاوران خبره سطح ملی مطالعات لازم درخصوص این طرح را انجام داده و در سال جاری با تخصیص اعتبار شاهد آغاز این پروژه خواهیم بود.

همکاری مسئولان کازرون در تامین آب دشتستان مطلوب نبوده است

خبرنگار «خلیج فارس» نیز با اشاره به اینکه تنها منبع تامین آب اغلب شهرهای دشتستان از خط کازرون است، درباره اعتراض برنجکاران که منجر به کاهش ورودی آب دشتستان شده پرسید.

زارع نیز با تایید اینکه اخیرا ورودی آب از خط کازرون به دشتستان کاهش محسوسی داشته گفت: در این ارتباط بارها با مسئولان استان فارس و شهرستان کازرون مذاکراتی داشته‌ایم و جلسات مشترکی نیز تشکیل شده، ولی هنوز نظر ما تامین نشده است.

وی ادامه داد: شماری از برنجکاران کازرون با برداشت غیرمجاز یا انحراف مسیر آب، دریافتی تاسیسات بوشیگان که آب به استان بوشهر منتقل می کند را کاهش داده اند که بیشترین تاثیر آن بر دشتستان است.

زارع با بیان اینکه اگر همه پمپ های تاسیسات بوشیگان فعال باشد قادر به مدیریت برای توزیع آب هستیم، ولی گاهی اوقات از ۸ پمپ، به دلیل اختلال در مسیر آب تنها ۲ پمپ فعالند، گفت: اگرچه تاسیسات بوشیگان در مسیر انتقال آب به بوشهر بخشی از شهرهای فارس نظیر خشت و کنارتخته را هم تامین می کند، ولی بخش عمده اعتبارات این تاسیسات از استان بوشهر بوده و باید حقوق استان بوشهر نیز به خوبی در نظر گرفته شود که در این راستا نشست شورای تامین مشترک با کازرون و پیگیری هایی با مسئولان فارس داشته ایم؛ ولی هنوز توقع ما تامین نشده است.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نیز برای اعتباراتی برای جبران زیان برنجکاران کازرون بخاطر عدم کشت پیگیری کرده ایم، ولی کماکان اهالی یکی، دو روستا به توافق نرسیده اند که مسئولان کازرون و فارس قول کسب رضایت آنها در آینده نزدیک را داده اند.

بهره برداری از خط آبرسانی سد تنگ ارم تا تابستان آینده

فرماندار دشتستان یکی از پروژه های مهم تامین آب در شهرستان را سد تنگ ارم دانست و با اشاره به آبگیری آن در پاییز، گفت: علاوه بر اعتبارات استانی و شهرستانی، پیگیر منابعی ملی برای اجرای خطوط انتقال آب آن به شهر تنگ ارم و روستاها هستیم تا در تابستان آینده به بهره برداری برسد.

چند پروژه تفریحی و فرهنگی در دشتستان

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه توسعه بوستان و زمین های چمن روستایی در شهرستان در دست پیگیری است و بخشی از آن در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد، گفت: دهکده گردشگری برازجان نیز در ورودی این شهر از سمت بوشهر در ۲٫۵ هکتار مساحت مطالعه شده، ولی چون بحث معارض زمین پیدا کرده، بعید است کلنگ زنی آن به هفته دولت برسد.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن سالن سینما در برازجان و استقبال از آن گفت: سالجاری شاهد تخصیص بودجه به سینمای جوان برازجان برای تجهیز گیشه، سالن انتظار و افزایش صندلی‌های سالن سینما خواهیم بود.

 

قبلی «
بعدی »