طلسم مجمع نمایندگان استان کی شکسته می‌شود؟

  • توسط
  • مرداد ۲۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: در شرایطی که نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در نشست خبری هفته پیش خود گفته بود «قطعا تا یکشنبه، رییس مجمع نمایندگان استان انتخاب می شود»، اما تا امروز این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش «خلیج فارس»؛ این در شرایطی است که مجلس دهم در آستانه سومین ماه فعالیتش قرار دارد و ۴ نماینده استان که پیش از آغاز کارشان بر همدلی تاکید داشتند، در موضوع انتخاب رییس مجمع نتوانستند اختلاف نظرهای شان را پنهان کنند.

نخستین بار پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» از این موضوع رونمایی کرد و خبر داد که سه نشست هماهنگی شده میان نمایندگان استان در ۲۳، ۲۷ و ۳۰ تیرماه به دلیل غیبت یکی از نمایندگان یا اختلاف بر سر نحوه تعیین رییس، بی نتیجه بوده است.

یک هفته بعد، سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر این موضوع را تایید کرد و دلیل تاخیر پیش آمده را “تمایل همه نمایندگان برای ریاست مجمع” دانست.

در ادامه نوبت به حجت الاسلام خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم رسید تا در نشست خبری هفته گذشته اش جزییات اختلاف نظرها میان همکارانش را تشریح کرده و بگوید: «خانم الماسی درخواست داشته چون تنها نماینده بانوی استان است رییس مجمع در سال نخست باشد یا حروف الفبا ملاک عمل قرار بگیرد، اما من و شهریاری بر قرعه کشی تاکید داشته ایم. ولی قطعا از طریق این دو روش تا یکشنبه (۱۷ مرداد) رییس مجمع نمایندگان مشخص می شود.»

پس از آن هم سکینه الماسی نماینده جنوب استان با بیان اینکه اختلاف خاصی بر سر تعیین رییس مجمع نمایندگان نیست، از تعیین تکلیف موضوع در هفته کنونی خبر داد که البته تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

اما پیگیری «خلیج فارس» نشان می دهد روز یکشنبه به دلیل حضور نماینده بوشهر در حوزه انتخابیه، مجمع نمایندگان استان تشکیل جلسه نداده و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز که صحن علنی مجلس فعال بوده، به دلیل عدم حضور نماینده دشتستان در زمان مقرر، این جلسه برگزار نشد.

خدری: چهارشنبه رییس مجمع انتخاب می شود

حجت الاسلام خدری در این خصوص به «خلیج فارس» گفت: روز یکشنبه به دلیل حضور چند عضو کمیسیون انرژی مجلس و مدیرانی از نفت در گناوه برای بررسی حادثه آتش سوزی، ضرورت داشت در حوزه انتخابیه بمانم.

خدری ادامه داد: دیروز و امروز هم با وجود هماهنگی قبلی برای گردهم آمدن نمایندگان استان در حاشیه صحن علنی مجلس، جلسه ای برای آقای سعادت نماینده دشتستان در خارج مجلس پیش آمد و او در موعد مقرر حضور نداشت.

عضو کمیسیون انرژی گفت: هر ۴ نماینده استان فردا در صحن علنی هستند و طبق هماهنگی انجام شده، تا قبل از ظهر خبر انتخاب رییس مجمع نمایندگان در رسانه ها منتشر خواهد شد.

باید منتظر چهارشنبه و آخرین روز فعالیت مجلس در هفته جاری ماند که آیا طلسم رییس مجمع نمایندگان استان شکسته خواهد شد و منتخبین آنها در شورای برنامه ریزی و شورای فرهنگ عمومی استان تعیین می گردد؟

قبلی «
بعدی »