«خدری» رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر شد+جزییات

  • توسط
  • مرداد ۲۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خدری-5

 

 

 

 

 

 

تیتر اول : سرانجام پس از کشمکش های زیاد، مجمع نمایندگان استان بوشهر رییس سال نخست خود را برگزید.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس؛ صبح امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، چهار نماینده استان گردهم آمده و در قالب رای گیری، حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم با ۳ رای به عنوان رییس مجمع در سال نخست تعیین شد.

گفته می شود سکینه الماسی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز برای تصدی این مسئولیت کاندیدا بوده و یک رای کسب کرد.

البته در این جلسه مقرر شد تعیین رییس مجمع استان برای ۳ سال آینده امروز صورت نگیرد و به اواخر دوره مسئولیت حجت الاسلام خدری موکول شود.

این انتخاب با گذشت حدود ۲٫۵ ماه از آغاز بکار مجلس دهم و رسانه ای شدن اختلافات نمایندگان استان پیرامون شیوه انتخاب رییس مجمع صورت می گیرد که باعث گلایه افکار عمومی از منتخبان خود شده بود.

پیش از این نماینده بوشهر با تایید اختلاف نظر میان همکارانش درباره شیوه انتخاب رییس مجمع گفته بود: «خانم الماسی درخواست داشته چون تنها نماینده خانم استان است رییس مجمع در سال نخست باشد یا حروف الفبا ملاک عمل قرار بگیرد، اما من و شهریاری بر قرعه کشی تاکید داشته ایم. ولی قطعا از طریق این دو روش رییس مجمع نمایندگان مشخص می شود.»

اما نهایتا امروز به شیوه قرعه کشی رییس جمع نمایندگان استان در سال نخست انتخاب شد تا این پیام را دهد که بر سر دو گزینه قبلی (حروف الفبا و قرعه کشی) تفاهمی نبوده است. ضمن اینکه انتخاب خدری با ۳ رای به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان، اگرچه به چندین هفته مناقشه در این خصوص پایان داد، ولی مطلوب آن بود که رای هر ۴ نماینده همراه او می بود که اینگونه نشد.

اکنون باید منتظر ماند و دید رییس مجمع نمایندگان استان تا چه اندازه قادر به هماهنگی و هم افزایی ۴ نماینده استان از ظرفیت های یکدیگر خواهد بود و آنگاه عیار منتخبان مردم در میان موکلان آنها و دستگاههای پایتخت نشین مشخص می گردد.

نگاهی به سوابق رییس مجمع نمایندگان استان

عبدالحمید خدری متولد سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در روستای والفجر از توابع شهرستان گناوه است.

وی مقاطع ابتدایی، راهنمایی و هنرستان را در روستا و شهر زادگاه خود گذراند و با مدرک دیپلم کشاورزی راهی حوزه علمیه گردید.

او در حوزه های علمیه گچساران، کازرون، یاسوج و قم به عنوان طلبه ممتاز سطوح عالیه حوزه را به پایان رساند.
شیخ عبدالحمید خدری با تحصیل در موسسه حقوق و قضای اسلامی کارشناسی ارشد پیوسته حقوق را نیز اخذ کرد و پس از چند سال تدریس در دانشگاه و ریاست دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده سما در گچساران به عنوان قاضی در دادگستری گچساران مشغول به قضاوت گردید.

وی در انتخابات دوره نهم مجلس در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم با ۱۸ هزار و ۱۲۲ رای نفر چهارم رقابت شد و از رفتن به مجلس شورای اسلامی باز ماند.

اما در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که وی در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و همچنین حزب اعتدال و توسعه قرار داشت؛ توانست با کسب ۴۱٬۹۲۲ رای از مجموع ۱۴۱٬۰۶۱ رای راهی مجلس شود.

قبلی «
بعدی »