مجوز پتروشیمی شمال استان احیا شد/ آغاز تخلیه برنج از لنج‎ها

  • توسط
  • مرداد ۱۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

82172183-70907560

خلیج فارس: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های مستمر و نشست با وزیر نفت از جابه جایی پتروشیمی گناوه و دشتستان به جزیره خارگ جلوگیری و مجوز احداث آن در شمال استان بوشهر صادر شد.

 

به گزارش «خلیج فارس»؛ حجت الاسلام عبدالحمید خدری در نشست با فرماندار، بخشداران و دهیار و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان گناوه افزود: با وجود اینکه صورتجلسه توافقنامه انتقال پتروشیمی گناوه و دشتستان به جزیره خارگ بدلیل تامین نشدن خوراک آنها، موجود است و هیچ صدایی از کسی بلند نشد، با پیگیری های مستمر و نشست با وزیر نفت از جابه جایی آنها جلوگیری شد.

به گفته وی، سرمایه گذار این پروژه که صاحب سه پتروشیمی در کشور است و قصد داشت در ماهشهر سرمایه گذاری کند، به اجرای پتروشیمی در شمال استان بوشهر متقاعد گردیده است.

به نوشته ایرنا، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بمنظور تامین خوراک این پروژه مهم از جزیره خارگ، با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی رایزنی بعمل آمد و قول مساعد همکاری دادند.

به گفته وی، اجرای این پروژه حدود شش هزار شغل ایجاد می کند که نقش بسزایی در اشتغال آفرینی شمال استان خواهد داشت.

اجازه نمی دهیم حوزه انتخابیه مملو از نیروهای بومی شود

خدری اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه انتخابیه بویژه بحث اشتغال وجود دارد به مسئولان شرکت ها و تاسیسات موجود در استان اعلام کردم اجازه نخواهیم داد پروژه هایی که در منطقه و روستاهای ما هستنند مملو از نیروهای غیربومی باشند.

وی افزود: طبق آموزه های دینی اگر غرامت لوله های نفتی به ما می رسد غنایم آن نیز باید به ما برسد و منطقی و انصاف است و همه آن را می پذیرند.

وی گفت: از شرکت های موجود در عسلویه، سیاهمکان، گوره و پارس جنوبی بطور رسمی خواسته شده تا تمامی مشخصات و مدارک کارکنان شاغل به همراه سکونت و محل صدور شناسنامه اعلام کنند تا درصورتی که اختصاص ۵۰ درصد نیروی بومی محقق نشده باشد به عنوان یک وظیفه ذاتی که نظارت بر اجرای قانون است ورود وبا متخلفان ازطریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: با ارتباط و تعامل خوبی که با وزیر نفت برقرار شده قول مساعد دادند که به شمال استان بوشهر سفر کند.

تخلیه بار برنج لنج ها و کشتی ها بلامانع است

حجت الاسلام خدری همچنین با اشاره به بخشنامه ممنوعیت واردات برنج از ابتدای مرداد ماه که به منظور حمایت از محصولات داخلی به صورت موقت صادر گردیده، گفت: لنج ها و کشتی هایی که قبل از صدور بخشنامه به سفر خارج از کشور رفته باشند مشمول این ممنوعیت نمی باشند و با صحبت هایی که با رئیس ناظر گمرکات استان انجام گرفته ایشان نیز به این امر را تایید نمودند.

طی هفته های گذشته مشکلاتی در این خصوص برای تخلیه لنج ها در بنادر تنگستان، گناوه، دیلم و دیر پیش آمده بود.

قبلی «
بعدی »