بوشهر مقصد سفرهای درمانی می‌شود

  • توسط
  • مرداد ۱۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر گفت: پس از گذشت ۶ ماه از ارایه خدمات درمانی به بیماران سرطانی، مرکز «درمان سرطان با مواد رادیواکتیو بوشهر» به مقصد سفرهای درمانی کشور، استان‌های همسایه و خارج از کشور تبدیل‌شده است.

به گزارش «خلیج فارس»؛ پروفسور مجید اسدی ادامه داد: از آغاز فعالیت مرکز ید درمانی تاکنون بیش از ۱۰۰ بیمار به این مرکز برای انجام امور درمانی مراجعه کرده‌اند.

پزشک جمی و عضو شورای عالی انجمن قلب و عروق هسته‌ای آمریکا افزود: بیش از نیمی از مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی از استان‌های فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده‌اند.

درمان بیماران خارجی در مرکز درمانی رادیونکلید بوشهر

پروفسور اسدی با اشاره به پذیرش بیمار از کشورهای همسایه تصریح کرد: با پذیرش و انجام اقدامات درمانی بیماران خارجی گام خوبی در افزایش سفرهای درمانی به استان بوشهر برداشته‌شده است.

وی ادامه داد: هر یک از این بیماران زیر نظر این مرکز به مدت یک هفته تحت تشخیص و درمان قرار گرفتند که تقریباً تمامی آن‌ها سلامت کامل خود را بازیافته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حال حاضر تعداد بیماران مراجعه‌کننده خارج از استان بوشهر رو به افزایش است که این موضوع ضرورت ایجاد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای استان و شهر بوشهر در حوزه سرطان و هتلینگ بیماران مربوطه را پررنگ‌تر می‌کند.

انجام پژوهش‌های جدید درمانی با همکاری دانشگاه‌های مطرح دنیا

پروفسور اسدی درباره تازه ترین اقدامات این مرکز که در مجاور بیمارستان شهدای خلیج فارس فعال است، گفت: در حال حاضر پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر بررسی و مطالعه روش‌های جدید درمان لنفوم، سرطان‌های پیشرفته کبد و پروستات را با همکاری مؤسسات اروپایی و آمریکایی آغاز کرده‌اند که امیدواریم این روش‌های نوین در آینده‌ای نزدیک در این مرکز بکار گرفته شود.

پروفسور مجید اسدی خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم درنتیجه پشتیبانی‌ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و نیز اعتماد همکاران و بیماران در سراسر کشور به این مرکز است.

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/019__f5fa2fd0.jpg

از اقدامات درمانی رایج در مرکز ید درمانی و درمان با مواد رادیواکتیو بوشهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان سرطان‌های تیروئید با رادیو داروی ید – ۱۳۱
-درمان تسکین متاستاز‌های استخوانی ناشی از سرطان‌ها با رادیو دارو‌های استرانسیوم ۸۹ و ساماریوم ۱۵۳
– درمان تومور‌های نورواندوکرین با رادیو داروهای ید ۱۳۱ – MIBG
– درمان التهاب شدید مفاصل در بیماران با مشکل رماتیسم پیشرفته با فسفر ۳۲
-درمان سرپایی پرکاری تیروئید با رادیو داروی ید ۱۳۱

قبلی «
بعدی »