صیادان هم‎استانی در تور سعودی‎ها

  • توسط
  • مرداد ۸, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

638515photo_2016-07-28_21-08-12

خلیج فارس: با گذشت ۳ هفته بی خبری از پدر و پسر صیاد گناوه ای، خانواده آنها امروز اعلام کردند: عبدالغنی و اکبر رحیمی از عربستان تماس گرفته و ضمن اعلام سلامتی شان، گفته اند در زندان این کشور قرار دارند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ اواسط تیرماه مسئول تعاونی صیادی گناوه با اشاره به اینکه دو صیاد ذکر شده از زمان بازگشت شان سه روز گذشته و خبری از آنها نیست، گرفتار شدن آنها در تیر رس عربستان را محتمل دانسته بود.

عبدالله یویراتی ضمن تایید تماس این صیادان از عربستان با خانواده شان گفته: کاهش ذخایر آبزیان باعث شده تا صیادان فاصله بیشتری را برای کسب روزی از دریا طی کنند که بعضا به دلیل شرایط جوی یا ناآشنایی با خطوط مرزی گرفتار نیروهای نظامی کشورهای همسایه می شوند که در این بین عربستان به دلیل رابطه خصمانه تر با ایران، برخوردهای سختگیرانه تری با متجاوزان دریایی دارد.

وی افزود: با وجود هشدارها به صیادان خصوصا درباره ممنوعیت صید در حریم هزار متری سکوهای نفتی نظیر فروزان که در مرز مشترک ایران و عربستان است، اما این موارد طی سالهای اخیر افزایش داشته که ضمن غفلت صیادان، ناشی از کمبود آبزیان در صیدگاههای سابق است که آنها را ناچار به طی مسیر بیشتری کرده است.

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: البته هنوز از ۴ صیاد جزیره شیف که در ایام نوروز و دو صیاد محله جفره بوشهر که در خردادماه به دام گشتی های سعودی افتادند، خبری در دست نیست و خانواده آنها در بلاتکلیفی عذاب آور به سر می برند.

صیادان مذكور شهروند ایرانی هستند و باید از طریق قوانین ایران حمایت شوند. اگر جرمی مرتكب شده‌اند بر اساس قانون و دادگاه صالح مجازات شده و برخورد فراقانونی و احتمالا انتقام‌گیری سیاسی با آنها نشود.

قبلی «
بعدی »