به هیچ بیمار و همراهی توهین نکردم / پدر بیمار درخواست غرامت ۱۰۰ میلیونی داشت

  • توسط
  • مرداد ۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

ه دنبال ادعای فردی که معتقد به بدرفتاری یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی با وی درباره جا ماندن یک گاز جراحی در گلوی فرزندش پس از انجام عمل جراحی شده بود ، پزشک معالج فرزند این فرد اقدام به توضیحاتی در این زمینه کرد .

این پزشک متخصص در گفتگو با سوک در خصوص اتفاقاتی که منجر به رسانه ای شدن این موضوع شده است ، اعلام کرد : قریب به دو هفته گذشته بیماری به من در برازجان مراجعه و خواستار معاینه فرزندش شد .

وی اضافه کرد : پس از معاینه و تشخیص برای عمل جراحی لوزه از آنجا که کلینیک موجود توانایی عمل جراحی نداشت به درخواست همراه بیمار به یک مرکز خصوصی در برازجان معرفی اش کردم که به دلیل این که هزینه یک میلیون و سیصد هزارتومانی از وی برای این عمل جراحی مطالبه کرده بودند وی مجددا با مراجعه به من خواست تا به یک مرکز مناسب از لحاظ میزان دریافت هزینه اقدام کنم.

این پزشک متخصص گوش و حلق و بینی افزود : با توجه به این که وی نمی خواست فرزندش در یک مرکز خصوصی مورد عمل جراحی قرار گیرد به درخواست بیمار وی را به یک مرکز درمانی دولتی در بوشهر معرفی کردم که با احتساب افزایش K  جراحی در سال جاری ، از وی به جای تعرفه ۴۸۰ هزار تومانی سال گذشته ، ۶۰۰ هزار تومان دریافت شد .

وی ادامه داد : گرفتن این مبلغ از این بیمار درخواست من نبوده و صرفا بر اساس تعرفه های موجود که توسط این مرکز و به شکل کاملا قانونی و بر اساس تعرفه های ابلاغی وزارت بهداشت انجام شده بوده انجام گرفته است .

متخصص و جراح گوش حلق و بینی اظهار کرد : بیمار پس از یک هفته از عمل جراحی در حالی برای معاینات معمول به من مراجعه کرد که هیچگونه علائمی از عوارض بعد از عمل در وی مشاهده نشد و همراه بیمار اظهار کرد که در این مدت بر اساس دستور پزشک مایعات مصرف کرده و گزارشی نیز مبنی بر مشکلاتی که معمولا پس از هر گونه اعمال جراحی در مجاری تنفسی انجام می شود ارائه نکرد .

وی افزود : هر چند پس از عمل جراحی هر بیمار و پیش از فرستادن به بخش های بستری ، در اطاق بهبودی ( ریکاوری ) کاملا مورد معاینه قرار می گیرد تا مشخص شود که هیچ گونه جسم خارجی حتی گاز های جراحی در مجرای تنفسی قرار ندارد با این وصف برای کودکان با شدت و مراقبت بیشتری این وضعیت چک می شود تا مشکلی برای آنها ایجاد نگردد.

وی یادآور شد : با این شرایط و حتی پس از یک هفته که بیمار رویت گردید و هیچگونه علائم و یا عوارضی در بیمار مشهود نبود پدر این فرد پس از ده روز و در حالی که یک گاز جراحی در دست داشت به درمانگاهی که در آن طبابت می کنم مراجعه و پس از سر و صدا و برهم ریختن نظم و آرامش محیط،  خواستار پرداخت غرامت ده میلیون تومانی شد .

این پزشک متخصص بیان کرد : با فرض جا ماندن گاز جراحی در گلوی بیمار ، بیمار اصلا قادر به خوردن مایعات و تنفس کشیدن عادی نیست و حتی اگر گازی هم جا می ماند طبیعی است که وی در ۲۴ ساعت پس از عمل جراحی ، قاعدتا باید به من مراجعه می کرد در حالی که پس از یک هفته مراجعه کرد و هیچگونه علائمی در این خصوص بروز نداشت ضمن این که اگر حتی گاز جراحی در مجرای تنفسی گیر می کرد فقط با استفاده از وسائل پزشکی و توسط متخصص امر می شود این گازها را از گلوی بیمار بیرون آورد.

وی افزود : هر چند خود و منشی ها بدنبال ارام کردن وی بودیم اما نتیجه بخش نبود و ضمن دادن فحش های رکیک توسط پدر بیمار به اینجانب که قابل درج نیست ، با یک مصیبتی درمانگاه را ترک کرد که همه منشی های درمانگاه و مردم ناظر بر این شرایط بوده و می توانند گواهی دهند.

گاز استریل جراحی

گاز جراحی

وی با رد هر گونه برخورد ناشایسته توسط خودش نسبت به این بیمار و همراهش گفت : همگی شاهد بودند که فقط من بدنیال آرام کردن وی بودم و پس از این که موفق به آرام کردن وی نشدم از ایشان خواستم که درمانگاه را ترک کند و اگر شکایتی هم دارد با ارائه مستندانش به دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی بوشهر برای دادخواهیمراجعه کند.

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی عنوان کرد : هر چند بر اساس گزارش های ثبت شده در پرونده بیمار همه کارکرد تیم پزشکی مشخص است و در صورت شکایت می تواند ملاک خوبی در این زمینه قرار گیرد و منشی های درمانگاه که در استخدام من نیستند هم می توانند از اتفاقات افتاده گواهی به حق دهند .

وی با اعلام این که تاکنون هیچگونه مراجعه ای به دانشگاه علوم پزشکی نداشته است گفت : اخیرا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از احضار اینجانب و برخی مطالب غیر واقع مبنی بر مقصر جلوه دادن در گفتگو با یک خبرگزاری خبر داده است که باید بگویم تاکنون نه به شکل حضوری و نه حتی تلفنی با معاون درمان صحبت نکرده ام و این مطالب نقل شده از طرف دکتر اقبالی را رد و تکذیب می کنم .

این پزشک متخصص عنوان کرد : تمام مشکل سرپرست این بیمار مسائل مادی برای جراحی فرزندش بوده است و در صورتی که از ابتدا خواستار جراحی فرزندش در یک مرکز خصوصی بود و متوجه شد که این مرکز یک میلیون سیصد هزار تومان دریافت می کند از من خواست تا در یک مرکز دولتی با شش صد هزار تومان فرزندش را مورد عمل جراحی قرار دهم .

وی با رد هر گونه شائبه ای در خصوص پول محوری به جای درمان محوری عنوان کرد : در همان مرکز خصوصی بابت این عمل جراحی هشت صد هزار تومان به من پرداخت می شود در حالی که در آن مرکز دولتی دویست هزار تومان پرداخت می کنند که به همه بیمارانم به شکل روشن و واضح حتی با جزئیات مالی از جمله دستمزدی که مراکز درمانی به من پرداخت می کنند و چندان ضروری نیست بیان شود به بیمارانم می گویم تا آنها با توجه به تمکین مالی که دارند نسبت به ادامه درمان خود در بخش دولتی و یا خصوصی تصمیم گیری کنند .

این پزشک متخصص یادآور شد : آماده ام که در صورت شکایت این بیمار در مراجع قانونی با همه مستندات موجود از جامعه پزشکی دفاع کنم .

گفتنی است در روز گذشته پدر بیماری مدعی شده بود که یک پزشک گوش و حلق و بینی پس از عمل جراحی یک گاز را در مجرای تنفسی بیمار جا گذاشته بود که وقتی برای اعلام این موضوع به این پزشک مراجعه کرده بود با استفاده از الفاظ رکیکی از مطب اخراج شده بود .

قبلی «
بعدی »