معاون وزیر : تشکیل ستاد تسهیل قاچاق در بوشهر !

  • توسط
  • مرداد ۴, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

12158_308

 

 

 

 

 

 

 

 

مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت شب گذشته با حضور در برنامه پایش در مورد قاچاق کالا گفت : به عقیده من فقط در چند ماه اخیر بحث قاچاق به‌صورت جدی مطرح‌شده است ، کشفیات قاچاق در دو هفته  اخیر نشان می‌دهد که این کشفیات در مقایسه با پارسال چقدر بیشتر شده است . موضوع قاچاق در طی سال‌های اخیر امروز در حال طرح شدن است . متأسفانه هم‌زمان بااینکه در تهران ستاد مبارزه با قاچاق کالا تشکیل می‌شود در استان‌های دیگر ستاد تسهیل قاچاق کالا داریم . در خیلی از استان‌های مرزی جلوی چشم مسئولین کالا به‌صورت قاچاق وارد می‌شود .

وی در پاسخ به اینکه این ستاد تسهیل قاچاق در چه استان‌هایی تشکیل می‌شود گفت: این ستادهای تسهیل قاچاق در استان‌های هرمزگان ،بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، کردستان و آذربایجان تشکیل می‌شوند . به خاطر شرایط کلان اقتصادی دولت فشار زیادی به مسئولان استانی برای مبارزه با قاچاق نمی‌آورد .

دیگر میهمان این برنامه ، سید علیرضا گلستانی زاده معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق دراین‌باره گفت : در سال‌های اخیر گرایش موضوع قاچاق از پرونده‌های خرد به سمت پرونده‌های کلان رفته است ، در ۲۱ پرونده‌ای وزارت اطلاعات در سال ۹۴ کارکرده ۲۸۰۰ میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم . در طول دو سال گذشته با توجه به جمیع شاخص‌ها رشد قاچاق کمتر شده است . ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاً اعتقاد نداریم مبارزه با قاچاق ناموفق بوده است .

گلستانی زاده در مورد علت تعویق رجیستری تلفن همراه گفت : بحث رجیستری از اردیبهشت سال ۹۲ به‌صورت جدی در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق قرار گرفت . جلساتی را با وزارت ارتباطات ، وزارت صنعت و معدن ، گمرک و نهادهای امنیتی دیگر در موضوع مبارزه با قاچاق تلفن همراه داشتیم ، نهایتاً در جلسه‌ای به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مصوب شد که طرح به‌صورت آزمایشی از اول مرداد اجرا شود . تعویق این طرح به علت مشکلی است که در سرور یکی از اپراتورها افتاده ، از امروز اولین سرور راه‌اندازی می‌شود و از ۵ مرداد این طرح به‌صورت سرتاسری اجرا می‌شود .

وی در مورد جمع‌آوری گوشی آیفون و پلمپ چند مغازه گفت : وزارت اطلاعات در پیگیری یک کیس اطلاعاتی به شبکه‌ای از قاچاق برخورد کردند که پیگیری آن شبکه قاچاق منجر به جمع‌آوری گوشی و پلمپ چند مغازه بود و این ربطی به طرح رجیستری گوشی ندارد .

منبع: تسنیم
قبلی «
بعدی »