قیمت برنج در بازار گناوه قد کشید/ مسئولان: بیش از نیاز خرید نکنید

  • توسط
  • مرداد ۱, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: نرخ انواع برنج وارداتی در بازار گناوه درچند روزاخیر افزایش بی رویه تا حدود ۳۰ درصد داشته است.

به گزارش «خلیج فارس»؛ برخی از عمده فروشان برنج خارجی در بازار گناوه دلیل اصلی افزایش نرخ برنج وارداتی را حذف این کالا در لیست کالاهای واردات مجاز ملوانی براساس بخشنامه سراسری ممنوعیت ورود این نوع محصول عنوان کردند.

یکی از بازاریان به ایرنا گفت: قیمت برنج هندی با مارکهای مختلف درکیسه های ۴۰ کیلویی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در بازار افزایش یافته است.

وی افزود: برنج باسمتی هندی بامارک محسن کیسه چهارتایی از ۱۲۷ هزار تومان به ۱۷۵ هزارتومان، رجب از ۱۳۵ هزارتومان به ۱۸۰ هزارتومان، شهربانو از ۱۳۵ هزارتومان به ۱۵۰ هزارتومان و سون از ۱۱۳ هزارتومان به ۱۴۰ هزار تومان در یک هفته اخیر افزایش قیمت داشته است.

برنج دانه بلند هندی در مغازه خرده فروشان بندرگناوه نیز که هر کیلوگرم بین ۴ تا ۵ هزار تومان عرضه می شد حدود هزار تومان افزایش قیمت یافته است.

روند افزایش قیمت برنج دراین بندر سبب شده تا بیشتر خانواده ها از بیم تداوم روند گرانی اقدام به خریدهای بیشتر از نیاز خود کنند.

برخی عمده فروشان برنج ودیگر مواد غذایی خارجی در سایت تجاری گناوه بیان کردند که استقبال مردم به خرید زیاد، باعث کمبود برنج شده است.

بخشنامه جهادکشاورزی موقتی است

آنان معتقدند بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی برای متوقف شدن واردات برنج خارجی تا پایان برداشت محصول داخلی، موقتی است و پس از اتمام آن نرخ انواع برنج به حالت اولیه بازگشته و مردم نباید نگران باشند.

این درحالی است که با این افزایش، نرخ برخی مواد غذایی وارداتی خارجی نظیر انواع چای، شربت، روغن، کنسرو، آبمیوه، نوشابه وتنقلات خارجی که دریک ماه اخیر به دنبال توقف دوماهه فعالیت شناورهای تجاری با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس بین ۱۰تا ۲۰ درصد افزایش یافته بود در هفته جاری به تدریج به نرخ قبل از گرانی بازگشت.

محمدحسین داریونی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: دستگاه متولی توزیع وکنترل برنج در کشور وزارت جهاد کشاورزی است و تنها ثبت سفارش واردات درحیطه مسئولیت کاری این اداره است.

بیش از نیاز خرید نکنید

رئیس انجمن حمایت از حقوق شهروندان مصرف کننده گناوه هم با تایید گران شدن نرخ انواع برنج خارجی بیان کرد: روند گرانی برنج خارجی در بازار این بندر شتاب مضاعفی گرفته است.

عبدالعلی صیادی ضمن دعوت مصرف کنندگان به آرامش و عدم شتابزدگی در خرید بیش از نیاز برنج گفت: با اتمام مهلت یک ماهه ممنوع بودن واردات برنج خارجی، نرخ آن نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: ممنوعیت واردات برنج خارجی تصمیم کلی دولت و درحمایت از تولید داخلی که در سطح کلان اتخاذ شده است.

قبلی «
بعدی »