کشف بزرگترین محموله قاچاق ٣٨ سال اخیر کشور/۱۷ قاچاقچی دستگیر و ۲۳ فرد مرتبط با دستگاه‌ها احضار شدند

  • توسط
  • تیر ۲۹, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام کشف بزرگترین محموله قاچاق کشور پس از انقلاب اسلامی، در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: به دنبال فرامین مقام معظم رهبری و در راستای تدابیر فرمانده ناجا مبنی بر مبارزه هدفمند با قاچاقچیان دانه درشت و باندهای سازمان یافته، پلیس استان هرمزگان موفق شد محموله ای از کالای قاچاق در قالب ۲۱۰ کانتینر  به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: همکاران ما در پلیس آگاهی استان به دنبال چندماه کار اطلاعاتی گسترده، توانستند رد چند شرکت کاغذی در قاچاق کالا از این استان به کشور را کشف کنند که این شرکتهای فاقد هویت واقعی با بهره مندی از شگردهای مختلف اقدام به جعل اسناد و قاچاق محموله های کلان کالا به کشور می کردند.

وی ادامه داد: در جریان بررسی موضوع، همکاران ما اقدام به کشف و توقیف ١١ کانتینر حاوی ظروف شیشه ای و لوازم خانگی قاچاق کردند.

ملکی اضافه کرد: با کشف این محموله و با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده به صورت ویژه پیگیری شد و ماموران پلیس موفق شدند ۲۱۰ دستگاه کانتینر از اجناس قاچاق شامل اسباب بازی، ظروف شیشه ای، لوازم خودرو و لوازم خانگی  به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان را کشف کنند.

ملکی با اشاره به همکاری مقامات قضایی در دستگیری ١٧ قاچاقچی این باند که برخی از آنها در حال فرار به خارج از کشور بودند، گفت: علاوه بر این افراد، تعداد ٢٣ فرد مرتبط با این باند از دستگاه های مختلف شناسایی شدند که در حال حاضر احضار شده اند.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پاسخ به این موضوع که گویا تعدادی از کارکنان اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جزو دستگیرشدگان بزرگترین باند قاچاق کالا هستند، اظهار کرد:‌ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هیچکدام از کارکنان اداره بنادر و شرکتهای زیر مجموعه جزو دستگیر شدگان نیستند.

وی تصریح کرد:‌ موضوع فوق توسط گمرک در حال بررسی است و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی همچنین از انتشار اطلاعیه‌ای رسمی توسط اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه طی ساعات آینده خبر داد.

منبع: تسنیم

قبلی «
بعدی »