نیمی از پارک دانشجو اختصاصی بانوان شد/ وعده عقب نشینی فنس پایگاه هوایی

  • توسط
  • تیر ۲۹, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: در نشست علنی شورای شهر بوشهر مطرح شدن اختصاصی شدن نیمی از پارک دانشجو برای بانوان موجب بحث های طولانی میان اعضا شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ این لایحه از سال گذشته در شورای شهر مطرح بوده و هربار به دلیل اعتراضات اکثریت شورا، برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردانده می شد تا اینکه در جلسه اخیر شورا، هم موافقان و هم مخالفان این موضوع خواستار رای گیری و ختم این موضوع شدند.

جدی ترین حامیان این موضوع ۴ عضو بانوی شورای شهر بودند که عقیده داشتند با وجود پیش بینی اعتبار در بودجه ۹۳ و ۹۴ شهرداری جهت ساخت پارک بانوان، ولی شهرداری به دلیل آنچه نبود زمین مناسب اعلام می کند، اراده ای برای اجرای این موضوع ندارد، از طرفی ضرورت فضایی آزادا برای بانوان احساس می شود و پارک کنونی بانوان در خیابان امام رضا هم به دلیل ایجاد ساختمان های بلندمرتبه از حیض انتفاع برای زنان خارج شده است. بنابراین اختصاص نیمی از پارک دانشجو که به سمت ورودی پلاژ بانوان است، می تواند خواسته بانوان بوشهری را برآورده کند.

برخی اعضای شورا نظیر برزگرزاده، اسدی و گورکی نیز با این لایحه موافق بودند و به عقیده آنها چون نیمی از پارک که شناهگاه آقایان است به وضع سابق می ماند، نظر شورایاران محلات جنوبی هم تامین می شود.

در مقابل آماره و آسایش دو عضو شورا معتقد بودند جدا کردن پارک دانشجو به مصلحت نیست و باید با جدیت بیشتر به دنبال ایجاد پارک جدید بود نه اینکه داشته های کنونی را تقلیل دهیم و وسط پارک دیوار بکشیم.

بحث های اعضای شورا چنان بالا گرفت که زهرا رضایی گلایه کرد: اگر شورا امروز به این لایحه رای ندهد نشان از بی توجهی به قشر زنان است و بنده آن را اعلام می کنم. ندا عبدالله زاده هم از آنچه توجیهات تکراری منتقدان این موضوع نامید انتقاد کرد و با صدای بلند گفت چرا مانع اختصاص فضایی به بانوان می شوید که رو به پلاژ زنان است و اکنون هم مردان در این محل کمتر حضور دارند. نهایتا الهام بارگاهی هم از همکارانش خواست به حرمت ۴ عضو بانوی شورا به این لایحه رای دهند.

نهایتا این موضوع با ۹ موافق و ۲ مخالف (آماره و آسایش) تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

وعده عقب نشینی فنس پایگاه هوایی

در این نشست که بخش نخست آن به ارباب رجوع اختصاص داشت، یکی از شهروندان پیشنهاد ارائه مشوق هایی به پایگاه هوایی نظیر مجوزهای تجاری جهت عقب نشینی بخشی از فنس آنئ و ایجاد کاربری عمومی در آن محل ها شد.

در همین زمینه برزگرزاده رییس شورای شهر بوشهر خبر داد: موضوع عقب نشینی فنس پایگاه هوایی از دادسرای نظام تا پمپ بنزین پرواز(میدان حر)، مدتهاست در دستور کار بوده که قرار است در هفته جاری نشست نهایی با حضور مسئولان ارشد این نیرو در دفتر شهردار برگزار و تصمیم گیری شود.

به گفته وی، در صورت توافق نهایی که نگاه شورا و شهرداری چنین است، فنس پایگاه هوایی به جاده قدیمی داخل آن عقب نشینی کرده و فضای خوبی جهت ایجاد محیط های تفریح عمومی نظیر پیست دوچرخه سواری فراهم می شود.

سفره خانه ها تعطیل شده اند

مسئول یکی از سفره خانه های بوشهر نیز با حضور در جلسه شورا، خواستار انتقال مشکل وی و هم صنفی هایش به مسئولان شد.

به گفته وی، اخیرا با دستور مرکز بهداشت، اداره اماکن نیروی انتظامی از استعمال قلیان در سفره خانه های بوشهر جلوگیری می کند، ولی با اعتراضی که صورت گرفت، صرفا برای سفره خانه های قدیمی اجازه دادند ۳ ماه قلیان برازجانی به مشتریان عرضه کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بخاطر این تبعیض، حدود ۳۰ سفره خانه مانند من در شهر مشتریان خود را از دست داده اند، در حالی که یکسال پیش که مجوز اماکن و بهداشت گرفتیم چنین ممنوعیتی اعلام نشد و ما نیز نمی دانیم با کسادی پیش آمده، چگونه اقساط خود را بپردازیم. الان خواسته ما این است که فقط ۳ ماه فرصت دهند تا زمینه و شرایط تغییر شغل را فراهم کنیم.

مسئول این سفره خانه با بیان اینکه در خصوص این تبعیض به نیروی انتظامی، فرمانداری و مرکز بهداشت می رویم ولی کسی خودش را مسئول نمی داند و می گویند مصوبه شورای تامین بوده، گفت: از شورای شهر می خواهیم خواسته ما را به مسئول مربوطه انتقال داده تا فرصت لازم جهت تغییر شغل داشته باشیم.

از بوی میگو تا تشکر از شرکت گاز

در پایان این نشست، چند تن از اعضای شورای شهر طی نطق هایی به شماری از مشکلات اشاره کردند.

مهرزاد آسایش نایب رییس شورای شهر با اشاره به اینکه در فصل عرضه میگو هستیم، خواستار نظارت بر قیمت میگو و ساماندهی دستفروشان این محصول شد، همچنین شهرداری محل فعالیت میگو فروشان را در آخر شب شستشو کرده تا از بوی بد جلوگیری شود.

ندا عبدالله زاده هم خواستار تسریع در ترمیم حفاری های سطح شهر و تکمیل بهسازی بازار ماهی فروشان شد. وی همچنین هماهنگی با دستگاههای حفار جهت جلوگیری از دوباره کاری آسفالت معابر را ضروری دانست.

زهرا رضایی خواستار تکمیل پروژه های شهرداری در محله فضیلت و هزار دستگاه شد.

الهام بارگاهی نیز خواهان تسریع در ایجاد شهرداری الکترونیک شده که آماره رییس کمیسیون بودجه و حقوقی از دریافت لایحه مذکور و بررسی آن در کمیسیون خبر داد.

علی اکبر شمسا هم از توجه شرکت گاز به هسته تجاری بوشهر و اجرای خط گازرسانی در این منطقه تشکر کرده و خواستار تسریع در انجام آن و ترمیم حفاری ها شد.

قبلی «
بعدی »