دهیار بنه‌گز اعلام کرد: بنه‌گز مورد هجمه آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش تیتر اول بنه‌گز، در این نشست آموزشی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رئیس اداره بهزیستی، رئیس پلیس مواد مخدر، رئیس هیئت فوتبال، رئیس مرکز مشاوره طلوع امید، رئیس مرکز ترک اعتیاد سروش و جمعی از کارشناسان کمیته امداد شهرستان حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت دلنشین محمد صادق منصوری آغاز و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپی در خصوص آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

 

در ادامه دهیار بنه‌گز ضمن خیرمقدم به مردم و مسئولین، به اهداف این نشست اشاره و اظهار داشت: امروز بنه‌گز از دو شهر مجاور مورد هجمه آسیب‌ها به در حوزه مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی قرار دارد و برای اینکه فرزندان ما در دام این سوداگران نیفتند، خانواده‌ها باید هوشیار باشند و راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها را فراگیرند.

احمد جهان آراء تأکید کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تلاش هستیم؛ اما در این مسیر دشوار نیازمند همکاری و همراهی همه مردم عزیز هستیم.

 

رئیس مرکز مشاوره طلوع امید نیز به لزوم شناخت آسیب‌های اجتماعی اشاره و عنوان داشت: مواد مخدر هر روز در شکل و قالب متفاوتی توسط سوداگران تولید و توزیع می‌شود، و ضروری است خانواده‌ها، با تربیت صحیح فرزندان، عزیزانشان را از دام اعتیاد مصون دارند.

آقای جعفری به بیان سبک‌های فرزند پروری پرداخت و گفت: چهار سبک متداول والدین برای فرزندپروری عبارت‌اند از: ۱- مستبد یا اردوگاهی ۲- سهل گیر یا بی‌تفاوت ۳- گسسته یا پریشان ۴-منطقی یا مقتدر.

وی سپس به تشریح خصوصیات هریک از سبک‌های فرزندپروری پرداخت و اذعان داشت: با توجه به شرایط امروز جامعه، سبک منطقی یا مقتدر، بهترین سبک برای فرزندپروری است که ضمن اینکه فرزندان دارای اعتماد به نفس و توانایی‌های بالا می‌باشند، در برابر آسیب‌های اجتماعی و ازجمله اعتیاد بسیار مقاوم می‌باشند.

وی در خصوص چگونگی اجرای این سبک فرزندپروری آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه نمود و کسب مهارت در اجرای این سبک را مستلزم آموزش و تمرین مستمر دانست.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز ضمن اشاره به آمار بالای مصرف‌کنندگان مواد مخدر اظهار داشت: بيان كرد: كسانيكه كه دچار بيماري اعتياد می‌شوند پايگاه خانوادگي، شغلي و اجتماعي خود را از دست می‌دهند. شكي نيست كه با ‏اعتياد سرپرست خانواده به‌جای محبت كمبود عاطفه و به‌جای آرامش اختلاف جايگزين مي‌شود و باعث گرايش اعضاي خانواده به ناهنجاري‌ها و درنهایت فروپاشي خانواده اتفاق مي‌افتد و فرزنداني كه در خانواده‌هاي گرفتار اعتياد رشد مي‌كنند در معرض تهديد و آسيب‌هاي اجتماعي قرار دارند.
تركمان منش خاطرنشان کرد: قاچاقچيان و مافياي مواد مخدر با توليد انواع مواد مخدر ‏صناعي و روان‌گردان‌ها به ذائقه مصرف‌كنندگان خصوصاً جوانان بيشتر توجه مي‌كنند و در ‏بحث شيوع اعتياد دنبال جوان گزيني هستند. كاهش سن شروع اعتياد و تغيير الگوي مصرف ‏مواد مخدر از مواد کم‌خطر به مواد پرخطر صناعي و روان‌گردان‌ها آژير خطري است كه ‏مسئولين و خانواده‌ها با برنامه‌ريزي بايد قاچاقچيان و سوداگران مرگ را ناكام بگذارند.
وی ادامه داد: اقدامات فرهنگي و پيشگيري توأم با اطلاع‌رساني و آگاه‌سازی در کانون‌های خانواده، مراكز آموزشي و محيط‌هاي كاري ضمن ايجاد نشاط در جامعه سدي در مقابل رشد ‏اعتياد و اين بيماري مهلک است.

 

رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان نیز ضمن اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان نظام اسلامی برای کشاند جوانان ایران اسلامی به دام اعتیاد اظهار داشت: امروز قاچاق مواد مخدر نه‌تنها به‌عنوان یک تجارت پرسود، بلکه به‌عنوان ابزاری مهم و کارآمد برای دولت‌های مستکبر برای تضعیف نیروی جوانان کشورها و به سلطه کشیدن آنان استفاده می‌شود.

آقای غلامی بر برخورد جدی با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروش‌های مواد مخدر تأکید و تصریح کرد: جنگل بنه‌گز و مسیر عالیشهر – بنه‌گز از مناطقی است که توزیع‌کنندگان مواد مخدر برای خریدوفروش استفاده می‌کنند که با تلاش همکاران ما  در نیروی انتظامی، چندین مورد دستگیری داشته ایم و این مکان‌ها را برای سوداگران مرگ ناامن کرده ایم.

وی خواستار همکاری مردم برای گزارش و معرفی ساقیان مواد مخدر به پلیس مبارزه با مواد مخدر شد.

 

رئیس مرکز ترک اعتیاد سروش نیز عنوان داشت: مراکز ترک اعتیاد مکانی مناسب برای درمان جسمی بیماری اعتیاد و مراکز NA برای درمان روحی اعتیاد و عدم برگشت و لغزش به مصرف مواد می‌باشد.

آقای موسوی در پایان این نشست بابیان اینکه مرکز سروش، نخستین مرکز ترک اعتیاد استان می‌باشد، آمادگی خود را برای درمان و بهبودی بیماران گرفتار اعتیاد اعلام نمود.

 

_MG_0267 _MG_0293 IMG_9525 IMG_9533 IMG_9552 IMG_9553 IMG_9558 IMG_9564 IMG_9566

 

 

قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه ها

  1. احسنت
    واقعا كلاس خوب و مفيدي بود اميدواريم اين كلاس مفيد و بين جوانان و خانواده ها عمل كرد خوبي داشته باشد

  2. محمد صادق منصوری نه هوشنگ

  3. باسلام وعرض ادب خدمت اقای جهان ارا برادر این تنها روستای بنه گز نیست که موردهجوم موادمخدرقرارگرفته متاسفانه این شتریست که درخانه تمام روستا وشهرهای کشورمان زانوزده وخداخودش کمک کنه که دیگه ازهیچ نهاد یا ارگانی کمکی برنماید ونخواهدامد

دیدگاه بسته شده اند