بازداشت شش روحانی برجسته بحرینی به اتهام همبستگی با آیت الله عیسی قاسم

  • توسط
  • تیر ۴, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از “مرآة البحرین”؛ شب گذشته، مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه در بحرین، شش نفر از روحانیون برجسته شیعی را به اتهام مشارکت در تجمع همبستگی با آیت الله شیخ عیسی قاسم و اعتراض به سلب تابعیت از ایشان، بازداشت کردند.

وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد این افراد را برای محاکمه به دادستانی تحویل خواهد داد.

اسامی روحانی بازداشت شده به شرح زیر است: “شیخ محمود العالی” از منطقه عالی در استان شمالی، “شیخ حمزه الدیری” از استان الدیر در استان محرق، “شیخ فاضل الزاکی” از منطقه ابوصبیع در استان شمالی، “شیخ منیر المعتوق”، از منطقه النعیم در استان عاصمه، “شیخ ابراهیم الصفا” از جزیره ستره در استان عاصمه و “شیخ علی رحمه” از منطقه النعیم در استان عاصمه.

مدیرکل پلیس استان شمالی گفت: “برخی از شرکت کنندگان در تجمع غیرقانونی در روستای “دراز” و اقدامات تحریک آمیز علیه قانون، احضار کردیم؛ اقدام این افراد امنیت و صلح داخلی را تهدید می کند؛ اقدامات قانونی علیه آن ها در حال اجراست و آنها را به دادستانی کل تحویل داده ایم.”

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای که در سایت خود منتشر کرده، اشاره می کند: “پیش از این در خصوص دعوت های تحریک آمیز و یا اخلالگری علیه امنیت و جامعه هشدار داده بودیم.”

این وزرات خانه با تکرار تهدید های خود، در مورد اتخاذ اقدامات باصطلاح قانونی لازم علیه آنچه از آن فعالیت های تحریک آمیز علیه امنیت و سلامت شهروندان یاد کرده است، تأکید کرد.

علاوه براین، همسر “شیخ علی سلمان” دبیرکل جمعیت الوفاق که اکنون در زندان آل خلیفه تحت بازداشت است، از محرومیت وی از برقراری تماس با خانواده خود خبر داد.

همسر شیخ سلمان گفت یکی از شخصیت های بحرین با وی تماس گرفته و اعلام کرده است که شیخ سلمان از تماس با او منع شده است.

طرف های نزدیک به خانواده شیخ سلمان، دلیل این تصمیم مقامات آل خلیفه را با بیانیه علمای بحرین در همبستگی با آیت الله شیخ عیسی قاسم مرتبط دانسته اند.

قبلی «
بعدی »