در صورت ابلاغ مصوبه مجلس به دولت؛ از مهر، بنزین دو نرخی می‌شود

  • توسط
  • اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش شفاف، عباس کاظمی بیان کرد: براساس تجربه، مردم رغبتی به استفاده از بنزین نرخ دوم ندارند و کمتر از ۲ درصد مردم مصرف‌کننده این بنزین خواهند بود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت نفت اضافه کرد: همچنان بر این باوریم که بهترین گزینه برای عرضه بنزین، تک نرخی بودن است و قطعا ما پیشنهادی برای دو نرخی بودن ارائه نخواهیم کرد و در کمیسیون ها و هیئت دولت از این موضع دفاع خواهیم کرد.
کاظمی با اشاره به آثار منفی دو نرخی شدن بنزین گفت: آثار منفی این طرح را در بخش حمل و نقل شاهد خواهیم بود، چون متاسفانه محاسبات حمل و نقل براساس نرخ دوم صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این که قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: همچنان باوجود پایین آمدن قیمت جهانی نفت برای بنزین یارانه پرداخت می کنیم ولی برنامه‌ای برای افزایش مجدد نرخ بنزین در دولت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بنزین برپایه قیمت فوب خلیج فارس ۱۱۸۰تومان خریداری می‌شود، افزود: باید به این قیمت ۲۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۱۰۰ تومان عوارض هر لیتر بنزین به گمرک، هزینه خطوط انتقال و توزیع در جایگاه ها را هم اضافه کرد که طبق این محاسبه همچنان ما برای عرضه بنزین به قیمت هزار تومان فعلی یارانه پرداخت می‌‌کنیم.
قبلی «
بعدی »