امام‌ جمعه بوشهر: نرخ بالای بیکاری زیبنده استان بوشهر نیست

  • توسط
  • اردیبهشت ۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

امام‌ جمعه بوشهر گفت: نرخ بیکاری استان بوشهر را بین ۹٫۸ تا ۱۱٫۹ تخمین می‌زنند این در حالی است که بوشهر پایتخت انرژی کشور است و زیبنده نیست بسیاری از جوانان آن بیکار باشند.

به گزارش تیتر اول به نقل از سوک ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری روز دوشنبه در نشست با شماری از کارگران و مدیران حوزه کار و کارگری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در این زمینه کارگران نقش مهم و کلیدی را ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: چرخ اقتصاد کشور با حضور کارگران متعهد و متخصص می‌چرخد و حل مسائل و مشکلات قشر کارگری یک ضرورت است.

امام‌ جمعه بوشهر بیان کرد: باید با یک برنامه کارشناسی و زمان‌بندی‌شده راهکارهای حل مشکلات موجود کارگران را شناسایی کرده و آن را عملیاتی کنیم.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اهمیت وجود بانک اطلاعاتی کارگران در استان باهدف رسیدگی بهتر به مشکلات کارگران اظهار داشت: اگر چنین تشکیلاتی وجود نداشته باشد، مسئولان نیز نمی‌توانند به‌خوبی به مشکلات کارگران رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: کارگران نیز برای بهبود عملکرد خود برای پیشرفت و ارتقای توان کاری، باید به دانش روز مجهز شده و بتوانند با علم و دانش روز مسیر پیشرفت را برای خود و محیط کاریشان فراهم کنند.

امام‌ جمعه بوشهر تأکید کرد: یکی از نیازهای مهم و اساسی استان در حال حاضر تحول دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌ها در عرصه اقتصاد مقاومتی و تقویت نیروی کار است، چراکه با تقویت نیروی کار شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود.

صفایی‌بوشهری با تأکید بر پرداخت به‌موقع حقوق کارگران گفت: بی‌انصافی است اگر پرداخت حقوق کارگران با تأخیر انجام شود تا آنها شرمنده خانواده خود شوند، بنابراین مسئولان امر پرداخت به‌موقع حقوق کارگران را در دستور کار اصلی خود قرار دهند.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری استان بوشهر را بین ۹٫۸ تا ۱۱٫۹ تخمین می‌زنند این در حالی است که بوشهر پایتخت انرژِی کشور است و زیبنده نیست بسیاری از جوانان آن بیکار باشند.

قبلی «
بعدی »