آخرین آمار از تلفات سیل در غرب کشور

  • توسط
  • فروردین ۲۸, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از خبرگزاری ایرنا: رییس اورژانس کشور با اعلام آخرین وضعیت سیل غرب کشور از مرگ ۴ نفر و مفقود شدن دو تن دیگر در این حادثه خبر داد و گفت: اپیدمی ویروسی اسهال در کرمانشاه با درمان به موقع ۹ بیمار مهار شد.

امين صابري نيا كه در حال بازرسي از مناطق سيل زده جنوب غربي كشور است، شامگاه جمعه گفت: سيل روزهاي اخير ۹ استان كشور را درگير كرد و بيشترين آسيب ها در استان ايلام، لرستان و شهر دزفول در استان خوزستان بوده است.

وي گفت: در اين حوادث چهار نفر جان خود را از دست دادند، كه شامل سه مورد صاعقه زدگي و يك مورد غرق شدگي در استانهاي ايلام و لرستان بوده است، يك كودك حدود پنجساله در پلدختر و يك زن جوان نيز در دهلران استان ايلام مفقود شده اند و اگر تا ۴۸ ساعت آينده جسد آنها پيدا نشود، اين افراد نيز جزء فوت شدگان سيل اخير محسوب مي شوند.

رييس اورژانس كشور ادامه داد: سيل دو روز گذشته تعداد مصدوم زيادي نداشت و در مجموع در مناطق سيل زده ۹ نفر مصدوم شدند كه تقريبا همگي با درمان سرپايي مداوا شدند و نيازي به بستري نداشتند. يك زن باردار نيز در استان لرستان با بالگرد به بيمارستان منتتقل شد و تحت مراقبت قرار گرفت.

صابري نيا گفت: نگاه وزارت بهداشت در اين نوع حوادث، علاوه بر نجات مصدومان، پيشگيري از بيماري و اپيدمي هايي است كه به علت مشكلات بهداشتي از جمله مشكلاتي كه در زيرساختهاي آب آشاميدني و فاضلاب به وجود مي آيد، رخ مي دهد و كارشناسان بهداشت محيط و مبارزه با بيماري ها بصورت ۲۴ ساعته مناطق سيل زده را كنترل مي كنند.

وي افزود: بر اساس آخرين اطلاعات موجود آب شرب در شهرهاي سپيددشت، درود و تا حدي بروجرد دچار مشكلات بهداشتي شده است و آب بسته بندي شده در اين مناطق توزيع مي شود كه البته گزارش وزارت نيرو حاكي از اين است كه اين مسئله نيز در حال بر طرف شدن است.

رييس اورژانس كشور اضافه كرد:هشدارهاي به موقع سازمان هواشناسي باعث شد، افرادي كه در كنار رودخانه ها زندگي مي كنند، آسيب نبينند و در شهر دزفول نيز كه به علت سرريز سد دز بيشترين حجم آب را شاهد بود، با اسكان به موقع ۴۲۴ نفر در ورزشگاه اين شهر، هيچ موردي از مرگ و مصدوم شدن را نداشتيم.

صابري نيا افزود: سيل اخير هيج اپيدمي بيماري را به دنبال نداشت، فقط حدود ۹ مورد بيماري اسهال و استفراغ ويروسي در كرمانشاه مشاهده شد كه با اقدام به موقع و بستري بيماران، مسئله مديريت و كنترل شد.

وي گفت: اقدامات وزارت بهداشت، براي پيشگيري از بيماريها و درمان به موقع مصدومان موفقيت آميز بوده است و اين اقدامات با حضور ۲۴ ساعته نيروهاي بهداشتي ودرماني تا يك هفته پس از اتمام سيل نيز در مناطق سيل زده ادامه خواهد داشت.

در پي بارندگي هاي يك هفته اخير بيش از ۹ استان كشور شامل خوزستان، لرستان، ايلام، كرمانشاه، بخشي از استان فارس، همدان، آذربايجان شرقي، چهارمحال و بختياري و كردستان دچار سيل شدند و هزاران نفر از ساكنان شهرها، روستاها و عشاير اين مناطق در اين سيل آسيب ديدند.

گزارش سازمان هواشناسي حاكي است، از روز شنبه از شدت بارندگي در مناطق غربي كشور كاهش مي يابد اما بارندگي در استانهاي شرقي تر و شمال شرقي كشور در هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.

قبلی «
بعدی »