توصیه‌هایی خوراکی برای داشتن یک روز سرحال و پرانرژی

  • توسط
  • فروردین ۲۱, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است
به گزارش تیتر اول : اگر بخواهید روز خود را با یک پارچ قهوه آغاز کنید شاید از آن طرف بوم بیافتید و روز کسل کننده‌ای را سپری کنید. چه کسی همچین حرفی زده؟ دانشکده پزشکی «بریگهام و بیمارستان زنان» که زیر نظر دانشگاه هاروارد فعالیت می‌کند طی تحقیقاتی به این نتیجه رسید که مصرف متناوب اما اندک کافئین – مثلا یک چهارم فنجان – در حفظ انرژی موثرتر از مقادیر زیاد کافئین است.
بفرمایید چای استکانی
اگر اعتیاد به انرژی کافئینی دارید و می‌خواهید از خواب خودتان هم نزنید، این بار به جای قهوه، چای بنوشید؛ نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد نوشیدن چای سطح عملکرد و آمادگی را همانند قهوه بهبود می‌بخشد اما احتمال اینکه خواب شما را مختل کند، کمتر است.
یک لیوان آب گازدار تگری با طعم لیمو
نوشیدنی‌هایی که حس سرحال بودن را در ما ایجاد می‌کنند کم نیستند؛ یک یا دو لیوان آب گاز دار تگری با یک برش لیموی ترش را امتحان کنید. به نظر شما بعد از صرف این نوشیدنی چه حسی خواهید داشت؟ قطعا از نوشیدنی‌های انرژی‌زا بهتر است. از آنجایی که خستگی معمولا با کم آبی بدن مرتبط است نوشیدن دو لیوان «هاش ۲ اوی» تگری با طعم لیمو حس تازگی را در شما احیا می‌کند.
با یک نوشیدنی تلخ چطورید؟
یک نوشیدنی گیاهی تلخ مزه شاید آدم را به یاد زهرمار بیاندازد اما با از بین رفتن خستگی مزه تلخ هم فراموش می‌شود. این ایده از آنجا آمده که نوشیدنی گیاهی تلخ باعث بهبود عملکرد گوارشی و در نتیجه بهبود تغذیه می‌شود. پس اگر خستگی ناشی از کمبود مواد غذایی باشد شاید این نوشیدنی تلخ ورق را برگرداند.
یک نوشیدنی قر و قاطی را امتحان کنید
ترکیبی از یک لیوان آب ذغال‌اخته‌ی خنک با کمی آبلیموی تازه یا تکه‌ای لیمو باعث می‌شود از شادابی چشمهایتان برق بزند.
سرکه سیب؛ دشمن خستگی
مطمئن نیستیم سرکه سیب نوشیدنی بتواند در فهرست نوشیدنی‌ها روزانه ما برای خود جایی پیدا کند اما برای رفع خستگی ناشی از فعالیت وزرشی سنگین و فشار روحی بیش از حد گزینه قابل قبولی است. سرکه سیب دارای پتاسیم و آنزیم‌هایی است که می‌تواند خستگی را رفع کند پس می‌توانید یک یا دو قاشق چای خوری از آن را به نوشیدنی خود اضافه کنید.
ملاس! اصلا چی هست؟
ملاس یا همان شیره قند ظاهرا به دلیل آهن موجود در آن از قدیم برای رفع خستگی و مقابله با کمبود آهن در بدن مورد استفاده قرار داشته است. یک قاشق چای خوری از این ماده را در یک فنجان آب داغ حل کنید. واقعا مایلید بدانید ملاس چیست؟ عصاره‌‌ی غلیظِ چسبناکِ تیره رنگ که در روند تهیه شکر از چغندر قند یا نیشکر به دست می‌آید.
اندکی آهن بخورید!
آهن خوراکی به بدنتان برسانید. اگر همیشه حالت کسالت و کرختی دارید و زیاد هم می‌خوابید شاید دچار کمبود آهن باشید. کمبود آهن یکی از دلایل رایج احساس خستگی است. آهن در تولید هموگلوبین نقشی اساسی دارد. هموگلوبین نیز اکسیژن را به سلول‌های بدن شما می‌رساند و حس شادابی و در نتیجه ایجاد انرژی را برایتان به همراه دارد. نان کامل، گوشت، زرده تخم مرغ، اسفناج و برگه زردآلو حاوی این ماده مهم هستند. پس به این مورد دقت کنید و اندکی آهن بخورید!
خوراکی‌های دارای سبوس کامل فراموش نشود!
شاید به یاد داشته باشید که در دوران کودکی صبحانه دلچسبی مثل برشتوک میل می‌کردید! منظور ما از خوراکی با سبوس کامل مواردی از همین دست است. یک کاسه پر از این خوراکی‌ها دارای ۷۹۲ میلی گرم فسفر است. بدن برای تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین به انرژی به این ماده مهم نیازمند است.
ترکیب پروتئین و کربوهیدرات
خوراکی‌های دارای پروتئین را با کربوهیدرات‌ها تلفیق کنید و از انرژی این ترکیب سالم لذت ببرید؛ مثلا کمی کشمش را با مغز گردو، بادام، فندق و غیره نوش جان کنید. شنیدنش هم انرژی‌زاست! اگر موافقید نظر مثبت خود را در بخش نظرات پرس تی‌وی فارسی اعلام کنید.
منبع: خبرآنلاین
قبلی «
بعدی »