همه تجهیزات شناورهای آمریکایی را پس دادیم/ کسب ۱۳ هزار صفحه اطلاعات از دستگیرشدگان

  • توسط
  • اسفند ۲۵, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در جریان توقیف دو فروند شناور آمریکایی و دستگیری ۱۰ تفنگدار این کشور در نزدیکی جزیره فارسی استان بوشهر، همه وسایل آنها را پس دادیم.

به گزارش«خلیج فارس»؛ سردار علی رزمجو در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح وضعیت آمادگی دفاعی ایران در خلیج فارس، به بیان نکات تازه ای درباره حادثه ۲۲ دی ماه امسال درباره توقیف شناورهای آمریکایی که به دلیل اشتباه دستگاه کمک ناوبری وارد آبهای استان شده بودند پرداخت.

http://static.khabarefarsi.com/sites/default/files/news_image/2015/05/27/6214327397021432739702_2439.jpg

وی با بیان اینکه همه تجهیزات شناورهای این کشور بازگردانده شد، افزود: ۱۳ هزار صفحه اطلاعات از لب تاپ ها، جی پی اس و نقشه های موجود در شناورها استخراج کردیم که در عرصه های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران قابل بررسی و استفاده است.

فرمانده ارشد سپاه در استان با بیان اینکه این نیرو توانسته قدرت امریکا را به عنوان بزرگترین امپراطوری مسلح دارای قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در سطح بین المللی در هم بشکند، ادامه داد: در دنیا هیچ کشوری به غیر از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که این قدر امریکایی ها را به زانو درآورده باشد و نمونه بارز آن نیز اقدام دیماه امسال دستگیری تفنگداران و توقیف شناور امریکایی هاست.

خودداری از برخورد فیزیکی با تفنگداران آمریکایی

وی اضافه کرد:برخورد انسانی و توام با رافت جمهوری اسلامی با تفنگداران امریکایی برای دنیا ثابت شد و حتی خود امریکایی ها نیز از چنین برخورد اسلامی متعجب شده بودند.

سردار رزمجو گفت: به عوامل اقدام کننده تاکید شده بود که کوچکترین برخورد فیزیکی با تفنگداران امریکایی نشود و نحوه پذیرایی خوب و برخورد با آنها در صحنه بین المللی خیلی تاثیر گذار بود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: برهمین اساس امریکایی ها تحت هیچ شرایطی نتوانستند از اقدام جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل شکایت کنند یا حتی بهانه ای نداشتند که افکار عمومی دنیا را علیه ما تحریک و بسیج کنند.

همه وسایل تفنگداران را پس دادیم

سردار رزمجو در پاسخ به سوال «خلیج فارس» درباره اینکه برخی فرماندهان آمریکایی یک روز پس از آزادی نیروهای شان مدعی شدند که یک سیم کارت آنها توقیف شده، اظهار داشت: تمام تجهیزات امریکایی ها به آنها پس داده شد و حتی سیم کارت تلفن تفنگداران نیز که برخی رسانه ها مدعی عدم تحویل آن شده بودند در پلاستیک لباس تفنگداران گذاشته شده بود.

وی گفت: درحالی که براساس قوانین بین المللی اگر تجاوزی صورت گیرد می توان تجهیزات آنها را توقیف کرد اما براساس تدابیر و سلسه مراتب اعلام شده همه تجهیزات امریکایی ها به آنها تحویل داده شد.

سردار رزمجو در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه باورپذیری دلیل ورود این دو شناور به آبهای بوشهر به دلیل خرابی سامانه کمک ناوبری هر دو شناور دشوار بود، گفت: شناورهای امریکایی در سه مایلی جزیره فارسی بوشهر با ۳۵ گره دریایی در حال حرکت بودند و همه دستگاههای ناوبری آنها نیز سالم بود اما براساس اشتباه محاسباتی ناوبری خود افراد نه دستگاهها به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی وارد شده بودند.

وی گفت: برخورداری نیروی دریایی سپاه از سامانه های موشکی، پهباد، تفنگداران، یگان های پروازی، راهدارهای پیشرفته، ایستگاههای شنود و دیگر سامانه ها باعث اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی بسیار مناسبی برای ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی شده است.

وی افزود: امریکایی ها به خوبی فهمیده اند که کوچکترین اقدام آنها با بزرگترین پاسخ مقتدرانه نیروی دریایی سپاه روبرو خواهد شد.

سردار رزمجو با قدردانی از همه کسانی که نیروهایی عمل کننده در توقیف شناورهای امریکایی را مورد تفقد قرار داده اند به خصوص فرمانده کل قوا گفت: دستگیری تفنگداران امریکایی در موقعیتی که شهید نادر مهدوی و همرزمانش نبرد مستقیم با امریکایی ها داشتند یکبار دیگر هیمنه پوشالی آنها را در آبهای نیلگون خلیج فارس دفن کرد.

سردار رزمجو با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در انتقال ارزش ها ، توانمندی ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت:رسانه ها در امید و نشاط آفرینی در جامعه و پیگیری مسایل مردم نقش مهمی دارند.

قبلی «
بعدی »