“روسیه”: رهبران معارضان سوری از روسیه خواستار دفاع در برابر داعش شدند

  • توسط
  • اسفند ۱۷, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از میزان ژنرال “سرگئی کورالنکو” روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: مرکز هماهنگی نظارت بر آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه، امنیت رهبران گروه های معارض مسلح سوری و سران مناطق سوریه امضا کننده قرارداد آتش بس را تامین خواهد کرد.

وی افزود: از آغاز فعالیت مرکز هماهنگی نظارت بر آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه، تا کنون ۲۳ نشست با نمایندگان گروه های معارض مسلح و نیروهای سیاسی مخالف دولت در این مرکز برگزار شده است.

کورالنکو گفت: در روزهای نخست آغاز فعالیت این مرکز، نمایندگان گروه های معارض سوری در ازای آتش بس خواهان دفاع از انها در برابر نیروهای دولتی سوریه می شدند اما امروز وضعیت تغییر کرده است و سران گروه های معارض سوری خواهان دفاع از انها در برابر گروه تروریستی داعش می شوند.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی از جمله داعش، سران گروه های معارض سوری را که با دولت این کشور قرارداد ترک مخاصمه امضا کرده اند تهدید به مرگ کردند.

آتش بس در سوریه با توافق روسیه و آمریکا از یک هفته پیش به اجرا در آمده است و گروه های معارض مسلح و دولت سوریه متعهد به پایبندی به آتش بس و ترک مخاصمه شده اند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: هشت فرمانده گروه های معارض سوری در شبانه روز اخیر به اتش بس در سوریه پیوستند.

به گزارش ایرنا، درگزارش وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده است: درشبانه روز اخیر هشت تن ازفرماندهان گروه های معارض سوری به آتش بس پیوستند وبه این ترتیب شمار گروه های معارض سوری که به این روند پیوسته اند به ۳۰ گروه افزایش یافته است.

درهمین حال مذاکرات با فرماندهان ونمایندگان شش گروه معارضان مسلح سوری مستقر در استان های دمشق، حمص ودرعا جریان دارد. با نمایندگان سه منطقه سوریه نیز درمساله برقراری اتش بس وترک مخاصمه وتحویل کمک های انسانی رایزنی صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه درگزارش خود همچنین ازعقد ۴۲ قرارداد ترک مخاصمه وبرقراری آتش بس میان گروه های مسلح ومعارضان درمناطق مختلف سوریه با نمایندگان دولت این کشور خبر داده است.

قبلی «
بعدی »