۴۰ هواپیمای ATR در آسمان ایران

  • توسط
  • بهمن ۱۱, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خبرگزاری شبستان، جمهوری اسلامی ایران و فرانسه برای خرید ۴۰ فروند هواپیمای میان برد ATR به توافق رسیدند.

این هواپیماهای مسافر بری کوچک میان برد و کوتاه برد هستند و مدل های از آن می توانند تا ۹۰ مسافر را جا به جا کنند.

Atr  یک شرکت مشترک میان ایرباس فرانسه و یک شرکت ایتالیایی است که پیش از این و در دوران تحریم اجازه فروش به ایران را نداشته است اما در سفر پنج روزه حسن روحانی به اروپا توافقاتی در خصوص فروش این نوع هواپیماها با ایران به امضا رسید. این مساله در حالی است که پیش از این و در دوران تحریم شرکت هوایی قطر قرار بود برخی از پرواز های داخلی ایران را بر عهده بگیرد. قطر از حاملان تروریسم و از جمله کشورهایی است که در عراق و سوریه با فتنه گران صهیونیستی و سعودی همکاری می کند.

شرکت فرانسوی ایرباس می گوید در مجموع ۱۱۸ سفارشی که از ایران دریافت کرده است ۷۳ هواپیمای پهن پیکر و ۴۵ هواپیما متوسط هستند.

ایران ایر یکی از قدیمی ترین مشتریان هواپیماهای ایرباس در جهان به شمار می رود به طوری که اولین نمونه های ایرباس ۳۰۰ توسط این شرکت خریداری شده بود.

سیستم ناوبری و تعمیرات هواپیماهای ایرباس و بوئنیگ با توجه به غربی بودن سامانه های هوایی ایران در این کشور وجود دارد و برخلاف هواپیماهای شرقی این پرنده ها در بازار ایران گذشته خوبی دارند.

از سال ۱۹۹۵ با توجه به تحریم های غربی ایران همواره قطعات و تجهیزات هواپیماهای خود را در بازار های قاچاق خریداری می کرد  اما کنون این کشور یکی از مشتریان رسمی این پرنده ها است و رقیبی جدی برای خطوط هوایی کشورهای عربی است که مسافران ایران و غربی را تا کنون به علت تحریم ها از آن خود کرده بودند. ایران تا ۱۰ سال آینده به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای جدید نیاز دارد.

قبلی «
بعدی »