مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر: مشارکت موثر سمن‌ها در اجرای طرح امید اجتماعی گسترده است

  • توسط
  • دی ۲۵, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با اجرای طرح امید اجتماعی در استان بوشهر، سازمان‎های مردم نهاد با مشارکتی موثر نقش چشمگیری در اجرای ابعاد مختلف این طرح در مناطق مختلف استان داشته‎اند.

 

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، فاطمه دهقانی در نشست هم اندیشی مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی استان افزود: بهره‎مندی از توان سمن ها در اجرای این طرح بزرگ با ایجاد انگیزه در آنها زمینه افزایش کمی و کیفی ظرفیت های سمن ها و همچنین جذب مشارکت عموم برای فعالیت های سازمان یافته را در استان فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه هاي اجتماعي از مهمترین اهداف اجرای طرح امید اجتماعی است اضافه کرد: بهبود و ارتقاي رفتارهاي سالم اجتماعي، افزايش مشاركت اجتماعي، انسجام اجتماعي و اعتماد اجتماعي بويژه اميد در بين  جوانان و خانواده هاي ساكن مناطق روستايي و توان افزايي سازمان هاي مردم نهاد از دیگر اهداف مهمی است که در اجرای این طرح دنبال می شود.

 

دهقانی با بیان اینکه فاز نخست طرح امید اجتماعی بصورت پایلوت در ۴۴ روستا و ۳۷ نقطه شهري استان بوشهر اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: اجرای مستقیم این طرح بر عهده سمن‌ها است که با شناسایی جوانان علاقمند، زمینه برگزاری این طرح را فراهم می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: ستادي با عنوان ستاد طرح امید اجتماعی در سطح استان، شهرستان و بخش تشکیل شده كه بر روند اجرای این طرح نظارت می‌کند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: شادكامي اجتماعي، مهارت‌هاي اجتماعي، شهروند سبز، سلامت اجتماعي، مشاركت اجتماعي، تسهيل‌گري اجتماعي و توانمندسازي سمن‌ها محورهای طرح امید اجتماعی در فاز نخست هستند که در فاز دوم این طرح که سال آینده اجرا می‌شود، دو محور آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای برای زنان روستایی و توان افزایی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

 

دهقانی با اشاره به اهمیت تربیت، توانمندسازی و مهارت افزایی نیروی انسانی بعنوان سرمایه‌های اجتماعی افزود: در راستای اجرای طرح امید اجتماعی در استان بوشهر ۲۰۰ استاد آموزش ها و مهارت‌های لازم برای اجرای این طرح را فرا گرفته‌اند که این آمادگی را داریم که در صورت تمایل و نیاز دستگاه‌ها به فراگیری این آموزش‌ها، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور این اساتید انجام دهیم.

 

وی با اشاره به توجه دولت در رابطه با ساماندهی و گسترش سازمان‌های مردم نهاد و افزایش مشارکت‌های اجتماعی  در حوزه زنان بیان کرد: هم اکنون بيش از ۷۰ سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد كه بيش از نیمی از اعضاي فعال آن را  بانوان تشكيل می‌دهند.

 

وی برگزاری همایش‌ها و نشست‌های متعددی با هدف تشویق، اعتماد سازی و ترغیب جوانان و بانوان به سمت تشکیل سمن‌ را مورد اشاره قرار داد و گفت: از نتایج منحصر به فرد آن شکل گیری انجمن زنان مدير و كارآفرين استان و انجمن حمايت از خانواده انجمن حمايت از كودكان با رويكرد مشاوره‌اي و حقوقي با حمایت دفتر امور بانوان و خانواده استان است كه فعاليت‌هاي خوبي هم در حوزه‌های تخصصي خود دارند.

 

دهقانی تصریح کرد: بمنظور شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های بانوان در حوزه‌های تخصصی و مدیریتی و ترغیب آنان برای مشاركت اجتماعي و فعاليت‌هاي مدني نشست‌هایی در قالب هم‌اندیشی با اقشار مختلف بانوان استان تشكيل شده است.

 

وی افزود: افزايش سمن‌هاي استان بوشهر از ۱۲ به ۷۲ سمن كه بيش از نيمي از كادر فعال اين سمن‌ها بانوان هستند نشان دهنده اسقبال بانوان از سياست‌هاي دولت در اين زمينه است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه واگذاري مسئوليت به بانوان در پست‌هاي مديريتي و حاكميتي در استان را مورد اشاره قرار و تصریح کرد: يكي از ديگر مواردي كه در چارچوب سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در حوزه بانوان محقق شده همین مهم است که از جمله  انتصاب  مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها، انتصاب نخستین بخشدار زن در استان و انتصاب ۵ زن در پست‌های مدیرکلی است.

 

وی حضور بيش از  ۲۵ بانو در مسئوليت‌هاي دیگر را مورداشاره قرتار داد و گفت: ۲۵ زن در پست‌های معاون مديركل، رئيس اداره شهرستان، رئيس دانشگاه، رئيس بيمارستان  و دانشكده، رئيس شبكه‌هاي بهداشت و درمان طي يك سال اخير در همين راستا قابل ارزيابي است.

 

دهقانی با اشاره به اجرای طرح‌های امید ورزشی در استان بوشهر گفت: نخستین طرح ورزشی همگانی ویژه خانواده‌ها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان جمعه ۲۵ دی ماه در شش رشته ورزشی افتتاح می‌شود که به مدت چهار هفته ادامه دارد.

 

وی افزود: هفتم بهمن ماه برای نخستین بار در استان بوشهر المپیاد ورزشی بانوان در بیش از ۱۰ رشته برگزار می‌شود.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در روستاهای استان بمنظور ایجاد فضای شادی و نشاط در این مناطق بیان کرد: در تمامی بخش‌های استان مسابقات والیبال بانوان تحت عنوان مسابقات فجر امید در قالب چارچوب طرح‌های امید در جریان است که هدف از اجرای این طرح ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان استان است.

قبلی «
بعدی »