اهانت به مسئولان استان بوشهر و نمایندگان مردم در مجلس شورا

  • توسط
  • دی ۲۲, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

در حالی که حجت‌الاسلام حسن روحانی برای افتتاح پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی امروز به عسلویه استان بوشهر سفر کرده بود عدم توجه به شان نمایندگان و مسئولان استان بوشهر حواشی نیز به همراه داشته است .

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از  سوک ؛ در حالی که در پروتکل های تشریفاتی نهاد ریاست جمهوری جایگاه نمایندگان مجلس در موقعیت حضور ریاست جمهوری در مراسم ها و نشست ها هم ردیف با وزراء دیده می شود کج سلیقگی و اهانت مستقیم تیم تشریفات دولت در مراسم افتتاحیه پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر بر بی اهمیت دانستن این جایگاه برای وکلای مردم از نظر دولت صحهه گذاشت .

در این مراسم که نقطه به نقطه آن شاهد بی احترامی مستقیم به مسئولان استان بوشهر و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی بود ، کار به جایی رسید که حتی اجازه نشستن نمایندگان استان در ردیف اول سالن داده نشد و هیچ کدام از مسئولان استان نیز اجازه نیافتند که حتی خیر مقدمی عرض کنند .

این در حالی است که روال معمول این گونه نشست ها این است که بالاترین مقام اجرایی استان که استاندار می باشد و یا رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که حجت الاسلام موسوی نژاد است برای ارائه گزارش کوتاه همراه با خیر مقدم به پشت تربیون برود در حالی که در مراسم امروز مسئولان نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت ترجیح دادند که از استان بوشهر فرد یا افرادی در این زمینه ورود پیدا نکنند.

اوج این نوع بی حرمتی زمانی مشخص  شد که حتی به دیگر مسئولان استان بوشهر که بر حسب وظیفه در این مراسم حضور داشتند نیز اجازه داده نشد که در شش ردیف اول سالن مستقر بشوند .

البته شاید این این گمان در عده ای قوت بگیرد که جایگاه افراد چندان در این جلسات مهم نیست و نباید تحت شعاع یک پروژه ملی قرار گیرد در حالی که بر اساس اصول پذیرفته شده ، جایگاه مربوط به فرد نیست بلکه به شخصیت حقوقی مربوط می شود که فرد را در آن جایگاه قرار داده است .

اگر حضور نمایندگان مجلس در صدر یک جلسه علی الخصوص در این نوع مراسم ها تاکید می شود صرفا به دلیل احترامی است که به مردم آن استان گذاشته می شود این در حالی است که در مراسم امروز هیچ گونه نشانی از حرمت گذاری به نمایندگان مردم دیده نشد و عملا دولت اثبات کرد که جایگاه نمایندگی مردم چندان برایش اهمیتی ندارد .

حاصل برخورد نازیبا و بسیار پیش پا افتاده تیم تشریفات دولت در عسلویه ، ترک مراسم پیش از موعد اتمام توسط حجت الاسلام موسوی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بود که به نشانه اعتراض به بی تدبیری کاروان تدبیر و امید!!! انجام شد.

حجت الاسلام موسوی نژاد در این باره گفت :در پروتکل تشریفات مقامات کشور نماینده طراز وزیر است و در سمینارهای رسمی اگر تشریفات ریاست جمهوری مطابق با پروتکل عمل کنند باید جایگاه نماینده و ائمه جمعه و مسؤولین استانی و کشوری درست دیده شود ولی اگر مطابق پروتکل عمل نکنند مهم نیست که افراد در چه جایگاهی می نشینند.

وی اضافه کرد : در این سفر رفتارهای آنها مطابق با پروتکل بود ولی هیچ جایگاهی برای مسؤولین استانی قایل نبودند به گونه ای که بسیار تحقیر آمیز با مسولین استانی برخورد می کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزود : از زمان پیاده شدن از هواپیما چند بار این نوع بی حرمتی ها را مشاهده کردم که البته این بی حرمتی ها به من نبود بلکه به کل نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مسؤولین استانی بود که بهشون تذکر دادم .

وی ادامه داد :  مسؤول دفتر و بعضی از کارمندان دفتر معاون وزیر نفت و مسؤولین دفتر رییس جمهور که جزو مقامات محسوب نمی شونددر ردیف جلو نشسته بودند ولی مکان نشستن نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که در ردیف مقامات کشور قرار دارند را در گوشه اخر ردیف دوم گذاشته بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: این تحقیر ها که از طرف یک عده ای از آدم های عقده ای تهرانی که فکر می کنند مردم و مدیران استان بوشهر بَرده آنها هستند پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد : برای آدم های خود فروخته ای که این حرکت سخیف یک مشت آدم های بی عرضه تهرانی که فقط و فقط با رانت به الاف و الوف رسیده اند را تحسین می کنند متاسفم و تا موقعی که این روحیه ذلت پذیری در میان برخی از این سیاسیون دنیا طلب و فرصت طلب هست ما همیشه باید شهروند درجه دو و سه باشیم.

وی با این طرح سوال که آیااگر نمایندگان تهران یا مسؤولین تهرانی هم در این سفر با ریاست جمهوری بودند اینجوری برخورد می شد؟گفت : آیا زحمات و سختی های فازهای پارس جنوبی برای نیروهای بوشهری نیست چرا دراین سمینار حتی به استاندار بوشهر هم اجازه ندادند که سخنرانی بکند. مگر مهندس یوسفی مدیرعامل منطقه انرژی پارس نبود چرا بهش اجازه ندادن حتی یک خیر مقدم گفتن داده نشد.

موسوی نژاد تصریح کرد : صبح که با پرواز ریاست جمهوری به عسلویه امدیم دفتر رییس جمهور برنامه جلسه را به ما داد وقتی دیدم هیچ وقتی برای مسولین استانی حتی استاندار داده نشده اعتراض کردم چون احساس کردم که به استاندار و جایگاه ایشان بی توجهی شده است.

قبلی «
بعدی »