پیامک‎های ناخواسته هم برای شما هزینه می‎اندازد!

  • توسط
  • دی ۱۹, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : جدا از اینکه ارسال پیامک های انبوه بسیاری از مشترکان تلفن همراه را کلافه کرده، اخیرا موضوع کسر هزینه بابت این پیامک های ناخواسته هم قوز بالا قوز شده است.

به گزارش «تیتر اول»؛ پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهای مختلف تلفن همراه از سال‌ها پیش یکی از معضلات کاربران بوده و مشترکان انتقادات متعددی به دریافت این نوع پیامک‌ها داشتند. دراین‌میان بخشی از گلایه‌های مشترکان به دریافت پیامک‌های ارزش افزوده مربوط می‌شود. پیامک‌هایی که طبق قوانین و مقررات با رضایت و به خواسته مشترک فعال شده و به ازای دریافت هر یک از آنها مبلغی در قبض یا شارژ فرد محاسبه می‌شود.

نکته‌ درخور توجه آنکه در بسیاری موارد ممکن است مشترکان این نکته را به‌درستی ندانند که این سرویس برای آنها فعال شده و به همین دلیل برای آنها هزینه‌های مختلفی محاسبه شود، اما وقتی درباره این موضوع از اپراتور پیگیری می‌شود، این‌گونه اعلام می‌کند که فرد دقیقا در چه روز و زمانی این سرویس را فعال کرده است.

در این راستا، خبرگزاری ایسنا گفتگویی با معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات داشته که وی در این خصوص گفت: «ما بر روی مباحثی که به تعرفه و هزینه‌های مشترکان مربوط می‌شود به‌شدت حساسیت داریم و با توجه به نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، این‌گونه نیست که یک اپراتور بتواند به‌راحتی به خود اجازه دهد مبالغی را در این قالب از حساب مشترکان کسر کند».

غلامرضا داداش‌زاده ادامه می‌دهد: از سوی دیگر اپراتورها اعتبار خود را زیر سؤال نبرده و برای مبالغی اندک، مرتکب تخلف نمی‌شوند، اما این احتمال هم وجود دارد که برای مثال در یک بازه زمانی نوعی نقص فنی در سامانه اپراتور پیش آمده باشد و این مسئله از دید اپراتور و ما پنهان مانده باشد. در چنین مواردی ضروری است مشترکان این مسئله را اطلاع‌رسانی کنند تا ما حق و حقوق آنها را پیگیری کرده و مشکل را برطرف کنیم.

او نيز بر اين موضوع تاكيد دارد كه اطلاع‌رسانی اپراتورها در زمینه نحوه فعال‌سازی این سرویس شفاف نبوده و در موارد متعدد، همین مسئله موجب می‌شود که حتی خود مشترک هم نداند که چنین سرویسی را فعال کرده است.

با این وضعیت به نظر می رسد بهترین راهکار درخواست قطع دریافت پنین پیامک هایی باشد، هرچند بعضا مشترکان می گویند این اقدامات هم برای خلاص شدن از شر این پیامک ها بی نتیجه بوده است.

همراه اول قبلا درباره لغو دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی اعلام کرد: با ارسال عدد ۱ به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهید. به علاوه می‌توانید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید. همچنین در صورتی که می‌خواهید امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد نیز می‌توانید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کرده و به این ترتیب از آن پس پیامک‌های تبلیغاتی مختلف را دریافت نمائید.

همچنین برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانند عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید یا از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید.

قبلی «
بعدی »