پیام وزیر حج عربستان به ایران

  • توسط
  • مهر ۱۶, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری ایسنا: در حالیکه دو هفته از وقوع فاجعه مصیبت‌بار کشته شدن حجاج در رمی جمرات می‌گذرد، وزیر حج عربستان سرانجام با صدور پیامی، وقوع این فاجعه را تسلیت گفت.

با گذشت ۱۴ روز از وقوع فاجعه منا که به کشته شدن ۴۶۵ زائر ایرانی منجر شد و درپی اعتراض گسترده مردم و مسئولان جمهوری اسلامی به دولت عربستان مبنی بر عذرخواهی از بابت اتفاق پیش آمده، سرانجام وزیر حج عربستان با صدور پیامی، تنها به ابراز همدردی و تسلیت اکتفا کرده است.

«بندر بن محمد حجار»، وزیر حج عربستان در نامه خود خطاب به سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران آورده است: «فاجعه منا را به شما و خودمان و به جهان اسلام تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای جان‌باختگان آمرزش طلب کرده و از او می‌خواهم به بازماندگان صبر و آرامش دهد و بیماران و آسیب‌دیدگان این حادثه دردناک را شفا دهد.

از آنجایی که ابراز تمایل کردید که پیکرهای حجاج جان باخته را به ایران انتقال دهید برای تحقق این خواسته لازم است لیست اسامی و مشخصات گذرنامه جان باختگان و مجروحان مزبور را در اختیار وزارت حج قرار دهید تا این وزارتخانه بتواند جهت تکمیل تشریفات لازم طبق مقررات جاری، با مراجع ذیربط مکاتبه نماید.

والاترین درودهای ما را بپذیرید.»

قبلی «
بعدی »