انتقال اولین گروه از جان باختگان منا به تهران

  • توسط
  • مهر ۱۱, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری مهر: اولین گروه از پیکرهای جان باختگان ایرانی امشب به تهران منتقل می‌شود.

دکتر سید حسن هاشمی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت ۱۹ شبکه اول سیما در خصوص دومین جلسه خود با وزیر بهداشت عربستان گفت: همه دوستان در مکه مکرمه و ستاد حج و زیارت و همچنین مسئولان بعثه مقام معظم رهبری شبانه روز مشغول حل مشکلاتی هستند که در حادثه منا رخ داد، ما هم پیگیری های لازم را انجام دادیم

وی افزود: آخرین جلسه ما امروز بعدازظهر با حضور مقامات عربستانی ضمن  تسلیت و ابراز تاسف مجدد آنان از این حادثه ، در حالی برگزار شد که مقرر شد امشب پیکر ۱۰۴ تن از جان باختگان به کشور منتقل شودو  ان شالله فرداشب هم  بتوانیم به همین تعداد را به کشور منتقل کنیم.

هاشمی یادآور شد: پیکرهای پاک افرادی هم که آسیب جدی دیدند و  صورت و بخشی از اعضای بدن شان آسیب دیده است اما هویت کلی ایرانی بودنشان مشخص است و هویت شخصی  انها مشخص نیست و نیاز به آزمایشات زمان بر و حضور اقوام  جهت شناسایی دقیق دارد در روزهای آینده به کشور منتقل می شود.

وی در خصوص مصدومان این حادثه نیز که در بیمارستان  بستری اند ، گفت: چند مجروح بد حال داریم که در صورتیکه لطمه ای به سلامتی شان نخورد آنها را منتقل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: در تمامی مراحل انتقال پیکرها به کشور نظارت مسئولان عالی ایرانی وجود خواهد داشت و مسئولان عربستانی نیز نهایت همکاری را خواهند داشت، در عین حال از مسئولان سعودی خواستیم که حدود ۳۵ هزار نفر از ایرانیانی که در مدینه منوره و زائرینی که در مکه مکرمه همچنان مشغول انجام اعمال هستند، به طور کامل مورد مراقبت و احترام قرار گیرند.

هاشمی بیان کرد: همچنین وزیر بهداشت عربستان به بنده قول داد هفته آینده به مدینه برود و همچنین مسئولان عربستان قول دادند  تمامی زائران  به ویژه زائران ایرانی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند ، دلجویی شوند تا ان شالله با پایان اعمال شان به سلامت به کشور بازگردند.

وی در پایان برای درگذشتگان این فاجعه اندوهناک طلب آمرزش و غفران الهی کرد.

قبلی «
بعدی »