سخنان گستاخانه وزیر سعودی علیه ایران

  • توسط
  • مهر ۷, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری مهر: «عادل الجبیر» وزیر حارجه عربستان در واکنش به اظهارات «دکتر حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در ادامه اظهارات خصمانه و بی اساس خود عنوان داشت که تهران دلیل اصلی فاجعه جاری در سوریه است.

این در حالی است که طبق اسناد و گزارش های  موجود عربستان یکی از حامیان اصلی تروریسم در سوریه است و مقامات سوری نیز بارها به این مسأله اشاره داشته اند.

الجبیر در ادامه اظهارات بی اساس خود انقلابیون یمن را کودتاچی خواند و گفت ایران باید دست از حمایت از آنان بردارد.

وی بار دیگر ادعای خود را در سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج و در پاسخ به انتقادهای مقامات ایرانی از این بی کفایتی ها، تکرار کرد و مدعی شد ایران در حال استفاده سیاسی از حادثه منا است.

رئیس جمهور ایران در اظهارات روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما آماده‌ایم که برای نابودی تروریسم و بسترسازی برای تحولات دموکراتیک در منطقه کمک کنیم و اجازه ندهیم اسلحه به ابزار تحول، بدل شود. ما همان‌گونه که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم آماده کمک به دموکراسی در سوریه و نیز یمن هستیم. ما از تداوم قدرت با رأی ملت و نه اسلحه حمایت می‌کنیم. ما از حکومت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت دفاع می‌کنیم.

وی همچنین تتاکید کرد: عراق، ‌سوریه و یمن، مدل‌های یکسانِ بحران‌آفرینی از طریق ترور، افراطی‌گری، خشونت، کشتار، تجاوز، و بی‌تفاوتی جامعه جهانی هستند.

قبلی «
بعدی »