مردان هسته ای راهی نیویورک می‌شوند

  • توسط
  • شهریور ۲۸, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرگزاری ایسنا: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دوشنبه هفته جاری راهی نیویورک می‌شود.

قرار است تیم‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و ۱+۵ پس از دو ماه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره آخرین تحولات سیاسی حقوقی فنی و اجرایی برنامه جامع اقدام مشترک رایزنی کنند.

این اولین دیدار مقامات مذاکره‌کننده ایران و ۱+۵ است که پس از توافق وین صورت می‌گیرد. در این سفر قرار است رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و سیاسی درباره ابعاد فنی و حقوقی عملیاتی ساختن برجام میان دو طرف صورت گیرد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نامشخص برجام روز اجرای این توافق است که هنوز تعیین نشده است.

پس از دو ماه بررسی و رایزنی بر سر برجام در کنگره آمریکا در نهایت روز جمعه ۲۷ شهریور، سومین تلاش جمهوری‌خواهان برای رد برجام بی‌نتیجه ماند.

بنا بر اعلام روزنامه‌های آمریکایی رئیس‌جمهوری این کشور ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) دستورالعمل لغو تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را صادر خواهد کرد.

در همین چارچوب نهادهای ذی‌ربط از جمله شورای عالی امنیت ملی به بررسی‌های خود در رابطه با برجام پایان داده است اما در مجلس شورای اسلامی هنوز بررسی‌ها ادامه دارد و به گفته رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی و عضو کمیسیون برجام این کمیسیون هفته آینده گزارش نهایی خود را به صحن علنی ارایه کند.

بر اساس توافق وین طی ۶۰ الی ۹۰ روز پایتخت‌های کشورهای ایران و ۱+۵ می‌توانند نظر نهایی خود را درباره برجام ارایه و متن توافق توسط رییسان جمهور دو طرف تصویب شود.

هم‌چنین بر اساس گزارش رسانه‌های روسی، وزیران خارجه ایران و ۱+۵ نیز به احتمال قوی ۶ مهر در نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند.

قبلی «
بعدی »